Infrastructura rutieră a României a beneficiat de o transformare radicală în guvernarea PSD. Ministrul Sorin Grindeanu este principalul artizan al performanței înregistrate de Ministerul Transporturilor. Acesta a reușit să încheie, săptămâna trecută, seria obiectivelor de infrastructură rutieră finanțate prin PNRR, prin semnarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte a Autostrăzii Unirii, A8.
În prezent, sunt semnate toate contractele pentru realizarea celor 18 proiecte finanțate prin PNRR, care prevăd construirea a peste 412 kilometri de autostradă, cu o valoare însumată de 27,7 miliarde de lei (fără TVA):
- Autostrada Transilvania (A3): Secțiunile Nădășelu – Mihăiești, Mihăiești – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului
- Autostrada Moldovei (A7): toate cele 13 loturi cuprinse între Ploiești și Pașcani
- Autostrada Lugoj – Deva (A1): Secțiunea E (secțiunea cu tuneluri) și secțiunea D.
- Autostrada Unirii (A8): secțiunile Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamț.
Modernizarea infrastructurii rutiere a României a fost și este una dintre prioritățile Partidului Social Democrat, fiind esențială pentru dezvoltarea economică a tuturor zonelor geografice din țara noastră. Asigurarea unei rețele de autostrăzi și drumuri expres la standarde europene înseamnă progres pentru foarte multe ramuri ale economiei românești: industrie, agricultură, transporturi, turism. În final, înseamnă investiții, noi locuri de muncă și, implicit, creșterea nivelului de trai al cetățenilor români.