CNAIR a primit două oferte de la proiectanți la contractul DALI (documentație avizare lucrări de intervenție) pentru consolidarea surpării de pe Valea Oltului – Centura Călimănești. În aprilie 2023, o alunecare masivă de teren s-a produs pe Valea Oltului cu afectarea versantului pe o înălțime de 22 metri și o lungime de peste 50 de metri, iar circulația a fost parțial restricționată și deviată pe sensul Sibiu-Râmnicu Vâlcea prin montarea unui semafor. La aproape un an de la surpare, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a scos la licitație contractul pentru avizarea lucrărilor de consolidare, iar firmele de proiectare Iany Pro Cons și Rutier Conex XXI au depus oferte.
Transportatorii de mărfuri care așteaptă în cozile de pe DN 7 Valea Oltului sunt nemulțumiți de faptul că drumarii încă nu au rezolvat problema, la aproape un an de la surparea versantului. Tot pe Centura Călimănești, CNAIR a semnat cu Savoy Grup Energy un contract de aproape 5 milioane lei și o durată de 14 luni (proiect tehnic și execuție) pentru montarea plaselor de siguranță pe un sector de aproape 400 de metri între Păușa și Barajul Turnu. De asemenea, pentru Valea Oltului, tronsonul Căciulata-Câineni, CNAIR urmează să anunțe câștigătorul licitației de aprox. 60 de milioane lei pentru consolidare versanți și plase de protecție, lucrări care s evor efectua cu semafoare.
Surparea de pe Valea Oltului între Jiblea și Păușa prezintă ,,risc iminent de extindere”, după cum arată expertiza pe care a consultat-o Economedia.
Pe DN 7 Valea Oltului în această primăvară sau la vară vor urma lucrări pentru defrișarea pădurii în zona Câineni-Boița pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești unde traseul intersectează versantul și trece de o parte și de alt a Oltului.