Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a propus o serie de modificări semnificative la legislația RCA, care ar putea duce la o reformă majoră a pieței, scrie ziarul Economica.
Principalele schimbări propuse includ:
- Extinderea și diversificarea criteriilor pentru sistemul bonus-malus.
- Introducerea franșizei opționale pentru șoferi, similară cu CASCO.
- Obligativitatea pentru asigurători de a oferi plata RCA în rate (până la 12 rate).
Sistemul bonus-malus va fi revizuit:
- Vor fi introduse noi criterii pentru malus, precum producerea de daune cu victime sau amenzi rutiere.
- Plaja de bonusare va fi extinsă, oferind șoferilor mai multe opțiuni.
- Se va urmări ca sistemul să nu încarce excesiv prima de risc.
Franșiza va fi opțională pentru șoferi:
- Asigurătorul va plăti integral dauna, urmând să recupereze franșiza de la șoferul vinovat.
- Valoarea franșizei va fi stabilită în funcție de capacitatea de plată a șoferului.
- Se estimează că reducerea primei va fi mai semnificativă pentru companii.
Plata RCA în rate va fi o obligație pentru asigurători:
- Măsura se va aplica doar contractelor cu valabilitate de un an.
- Plata va fi posibilă lunar, trimestrială sau semestrială (în 12, 4 sau 2 rate).
- Scopul este de a facilita încheierea de asigurări RCA și de a crește gradul de cuprindere.
Vicepreședintele ASF pentru asigurări, Sorin Mititelu, a declarat:
- Pachetul legislativ este încă în discuție, dar se dorește adoptarea sa până la finalul lunii martie.
- Primele măsuri vor intra în vigoare la începutul lunii aprilie.
- Modificările vor fi aduse sub forma unui set de completări la Legea nr. 132/2017.
- Este un efort comun al ASF, al Ministerului Transporturilor, al MAI, al RAR, al CNAIR și al altor organizații.
Aceste reforme au ca scop îmbunătățirea semnificativă a sistemului RCA, oferind șoferilor tarife mai juste și mai multe opțiuni.