S-au forat primii 500 de metri din tunelurile de pe lotul 4 al autostrăzii Sibiu - Pitești. ”Daniela” și ”Alina” vor avea o lungime de aproape 1,4 kilometri
foto Economedia

Constructorul PORR (Austria) a reușit să foreze 500 de metri din tunelul cu galerie dublă de pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, lungimea tunelului care trece Dealul Momaia fiind de 1350 de metri.

S-au forat primii 500 de metri din tunelurile de pe lotul 4 al autostrăzii Sibiu - Pitești. ”Daniela” și ”Alina” vor avea o lungime de aproape 1,4 kilometri

La debutul oficial al forajului, PORR a botezat cele tuneluri paralele ,,Daniela” și ,,Alina”, după numele unor angajate ale companiei care lucrează la primul tunel clasic de autostradă din România. Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri, iar valoarea contractului este de 1,7 miliarde lei (34 milioane Euro/km.). Astfel, sunt 315 de metri forați pe tunelul mai avansat (Daniela) și 195 pe tunelul Alina, potrivit datelor actualizate PORR, scrie Economedia.

,,Veștile bune circulă repede și des, așa că transmitem, în exclusivitate, o știre nouă de la Tigveni.   PORRienii noștri au înregistrat un PORRgres (progres) semnificativ, echipa de la tunel finalizând, cu succes, excavarea a ½ kilometri din tunelul ce străbate autostrada Sibiu-Pitești, lot 4. Tunelul va avea o lungime totală de 1.35 kilometri și reprezintă o lucrare de anvergură în infrastructura rutieră existentă, realizată de PORR România în colaborare cu divizii de specialitate din cadrul Grupului. Datorită acestui element, Tigveni-Curtea de Argeș devine primul tronson de autostradă din România, cu tunel, în zona de munte. ” a transmis constructorul.

video
play-sharp-fill

Tunelul Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

  •  câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare
  • iluminat public– sistem de comunicare
  •  câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.

Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

Ultima oră

Comentariul meu

Publică