Calea Șurii Mici se va transforma într-un „coridor de mobilitate”, ce va avea de la două la șase benzi, dintre care unele speciale pentru transportul în comun, piste de biciclete, trotuare și mai multe sensuri giratorii. Peste 147 de milioane de lei va costa reabilitarea primului tronson din Drumul Hoților pe care vor fi realizate aproape 80 de exproprieri.
Investiția „coridorul de mobilitate Calea Șurii Mici” va fi realizată pe două tronsoane, date fiind costurile ridicate la care se ridică lucrările. Primul tronson este cuprins între viaductul peste calea ferată și strada Bruxelles, iar cel de-al doilea, cuprins între strada Bruxelles și intersecția cu DN 7H. Municipalitatea începe cu modernizarea primului tronson, iar consilierii locali vor vota, în ședința ordinară din 31 ianuarie, indicatorii tehnico-economici și exproprierile necesare.
Drum cu 2, 4 și 6 benzi. Investiție de 29,6 milioane de euro
Primul tronson de pe Calea Șurii Mici, cuprins între viaductul peste calea ferată și strada Bruxelles, are o lungime de aproximativ 2 kilometri. Modernizarea acestuia va costa 147.468.853,34 lei cu TVA (aproximativ 29,6 milioane de euro), din care 98.145.514,51 lei cu TVA revin pentru construcție și montaj. Investiția se va realiza cu fonduri europene.
„Se impune modernizarea străzii Calea Șurii Mici, între strada Bruxelles și viaductul peste calea ferată, având o lungime de aproximativ 200 ml prin amenajarea de trotuare, piste de biciclete, benzi dedicate transportului în comun, benzi colectoare, amenajarea unor spații verzi mediane și laterale, realizarea rețelelor de alimentare cu apă, canalizare menajeră, canalizare pluvială, realizarea iluminatului public și canalizației metropolitane”. (…) Realizarea acestui coridor de mobilitate este inclus în lista proiectelor prioritare aferentă cadrului financiar 2021-2027, comunicată către ADR Centru, iar proiectul urmează a fi dat spre finanțare în cadrul priorității 4.1 Dezvoltarea mobilității urbane durabile în Municipiile Regiunii Centru”, se arată în raportul de specialitate.
Drumul va avea o lățime „variabilă”, în sensul că va avea 2, 4 și 6 benzi. Între km 0+000 – km 0+510, partea carosabilă va avea două benzi de 3,50 metri, două piste de biciclete de 1,50 metri și trotuare. Între km 0+510 – km 0+690, partea carosabilă va avea 4 benzi, fiecare de 3,50 metri, două piste de biciclete și trotuare, iar între km 0+730 – km 0+890, km 0+950 – km 1+250, km 1+330 – km 1_590, partea carosabilă va avea 4 benzi pentru autovehicule, 2 benzi pentru transportul public de călători și pentru preluarea viitorului traficul din dezvoltarea urbană a zonei, spațiu verde de 1,50 metri lățime între sensurile de mers, spațiu verde de 1,50 metri între partea carosabilă și trotuare, piste de biciclete și 2 trotuare de 3 metri lățime. Între km 1+590 – km 1+670, partea carosabilă va avea în continuare 4 benzi pentru autovehicule și 2 benzi speciale pentru autobuze, piste de biciclete de 1,50 metri fiecare, trotuare de 3 metri lățime. Apoi, între km 1+670 – km 1+950, vor exista, de asemenea, 6 benzi, dintre care două pentru autobuz, piste de biciclete, însă trotuarele vor avea lățime variabilă.
Pe acest prim tronson din Calea Șurii Mici vor exista 3 stații de autobuz.
Trei sensuri giratorii, iluminat modern și zeci de exproprieri
Primul tronson din acest coridor de mobilitate va avea și trei sensuri giratorii. Două dintre ele vor fi realizate la cererea Consiliului Județean, pentru noul spital, și altul într-o zonă viitoare de dezvoltare urbană.
Pistele de biciclete vor fi amenajate pe ambele părți ale străzii, pentru fiecare direcție de deplasare, vor avea lățimea de 1,50 metri și vor fi acoperit cu beton asfaltic de culoare verde.
De asemenea, de-a lungul scuarurilor care separă sensurile de mers și în spațiile verzi din lateralele viitorului bulevard, se propune a se planta aliniamente cu 377 de arbori. Amenajarea aliniamentelor va ține cont de axul bulevardului, accentele verticale vor fi date doar de noile aliniamente de arbori, iar la baza aliniamentelor pe toată suprafața de spațiu verde se va însămânța gazon. Se vor executa și 5 podețe. Pe toată lungimea tronsonului se va realiza o rețea de canalizare pluvială.
În ceea ce privește iluminatul public, vor fi amplasați 115 stâlpi de iluminat cu o înălțime de 8 metri.
Pentru realizarea noului bulevard din Sibiu va fi nevoie de exproprierea a 78 de terenuri, cele mai multe dintre ele fiind arabile.