A fost semnat contractul de servicii pentru consultanță aferent proiectului „Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14“

Marți, 23 ianuarie 2024, a fost semnat la sediul municipalității de către primarul municipiului Mediaș, dl. Gheorghe Roman și de către reprezentantul firmei câștigătoare, SC Consim Management SRL, contractul de servicii pentru consultanță în procedura de licitație deschisă aferent proiectului „Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14“.

Serviciul solicitat constă în asigurarea experților cooptați pentru verificarea și revizuirea, dacă este cazul, a documentației de atribuire pentru atribuirea contractelor având ca obiect serviciile de supervizare, cel de proiectare și execuție în conformitate cu Studiul de fezabilitate, precum și asigurarea consultanței pe perioada desfășurării procedurii de achiziție organizată în vederea atribuirii contractelor de servicii de supervizare, respectiv de lucrări având ca obiect proiectare și execuție.

În momentul de față, în cadrul proiectului „Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14“ s-au aprobat studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico – economici, prin Hotărârea de Guvern nr. 1310/21.12.2023. Pașii următori în realizarea proiectului constau în emiterea unei hotărâri de guvern pentru exproprieri culoar variantă, licitație deschisă pentru atribuirea unui contract de proiectare și execuție, întocmirea cererii de finanțare, punctul final fiind proiectarea și execuția lucrărilor.

Obiectivul proiectului este decongestionarea traficului în municipiul Mediaș, precum și reducerea timpilor de călătorie. Traseul variantei de ocolire a municipiului Mediaș are o lungime liniară de 8769,49 metri, și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie la nivel.

Întregul traseu al variantei ocolitoare începe din drumul național DN 14 din sensul giratoriu existent, traversează calea ferată CF 300 și strada Rora Mare, ocolește stația de epurare ape uzate a orașului peste canalul Ighiș și râul Târnava Mare. În continuare, traversează strada Titus Andronic și aleea pietonală din cartierul Gura Câmpului, intersectându-se cu DN 14A (strada Baznei) printr-o girație suspendată, după care urmează cursul râului Târnava Mare, traversat cu pod la km 6+140. Urmează apoi traversarea căii ferate CF300 și se intersectează cu drumul DN 14, la intersecție cu drumul Buzdului.

Dacă la finalul anului trecut, Guvernul a aprobat proiectul care vizează realizarea variantei ocolitoare a municipiului Mediaș, pe DN 14, astăzi am semnat un contract de atribuire servicii pentru consultanță în procedura de licitație deschisă. Până la începerea efectivă a lucrărilor, mai sunt de efectuat câțiva pași, și anume obținerea unei hotărâri de guvern care presupune exproprierea culoarului pe care urmează să se realizeze varianta ocolitoare, licitația deschisă atribuirea contractului de proiectare și execuție, cererea de finanțare și, nu în ultimul rând, proiectarea și execuția lucrării, care se va realiza pe o perioadă de aproximativ 36 de luni. Sigur că primii trei pași se pot derula în paralel. După cum se poate observa, facem pași importanți pentru a duce la bun sfârșit acest proiect extrem de important pentru municipiul Mediaș“, a declarat primarul municipiului Mediaș, Gheorghe Roman.

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

Publică

  1. Iar incep cu povesti de adormit ,,fraierii „si se lauda ca dau bani pt studii de consultanta! Ceva concret nu se va face pt . Medias ! Voi chiar credeti ca se vor aloca atatea miliarde pt ocolitoarea orasului?!? Studii de fezabilitate se vor face din 3 in 3 ani pt ca astea expira mereu! Banii se duc, promisiunile vin mereu si concret nu se va realiza nimic!