Începând cu 1 iulie 2026, tahografele trebuie instalate şi în vehicule de peste 2,5 tone, implicate în transportul rutier internațional sau în operațiunile de cabotaj, cu vehicule (inclusiv orice remorcă sau semiremorcă), conform Regulamentului (CE) nr.561/2006, se arată pe site-ul legislativ al Uniunii Europene.
Acestea vor fi obligatorii indiferent de țara de înmatriculare a vehiculului, transporturilor rutiere efectuate în interiorul Uniunii Europene (UE) și între statele membre ale UE, Elveția și țările din Spaţiul Economic European..
In prezent aceste reguli se aplică transportului rutier de mărfuri cu vehicule a căror masă maximă autorizată depășește 3,5 tone și transportului rutier de pasageri, cu vehicule care sunt amenajate pentru a putea asigura transportul a mai mult de nouă persoane (inclusiv conducătorul auto).
Pe langă aceste prevederi, referitoare la tahografe, tot de la 1 iulie 2026 se vor modifica şi durata de conducere și perioadele de repaus în sectorul transporturilor rutiere, prevăzute la articolele 6, 7, 8, 8 litera (a) și 9 din Regulament.
Aceste norme cuprind: o durată de conducere zilnică de maximum nouă ore, care se poate prelungi la 10 ore de cel mult două ori pe săptămână; după o perioadă de 4,5 ore de conducere, conducătorul auto trebuie să facă o pauză neîntreruptă de cel puțin 45 de minute, exceptând cazul în care își începe o perioadă de repaus;o durată de repaus zilnic de minimum 11 ore, care poate fi redusă la nouă ore, dar nu mai mult de trei ori între oricare două perioade de repaus săptămânal;
Ce de-al doilea conducător auto și conducătorul auto trebuie să aibă cel puțin 18 ani, cu excepția anumitor situații în care al doilea conducător auto încă urmează un stagiu de pregătire, vârsta minimă fiind atunci de 16 ani.
bai nebunilor voi stiti cat mai e pana 2026 si de unde stiti voi tostededesupturile aste se zic sa ne mai lasati ca neam saturat de voi astia care stiti.tot
Vehiculele vor fi obligate…
Și dacă vehiculele refuză? Sau nu pot că le-o ruginit mânuțele?