Cum arată primul tunel de autostradă din România, săpat în stâncă. Este pe A1, Sibiu - Pitești
foto CNAIR

Autostrada Sibiu – Pitești, care va elimina aglomerațiile de pe Valea Oltului, se apropie de finalizare. Secțiunea 4, care include și tunelul Momaia, are o lungime de 9,8 kilometri și este programată să fie finalizată în 2027, notează ziarul Gândul.

Tunelul Momaia, situat prin dealul Momaia în apropierea Curții de Argeș, va avea o lungime de aproximativ 1,3 kilometri și reprezintă o realizare tehnică impresionantă. Lucrările sunt efectuate cu tehnologia NATM (New Austrian Tunneling Method) de către o echipă de muncitori străini, care lucrează non-stop, în trei schimburi, pentru a asigura avansul rapid al proiectului.

Metoda NATM presupune execuția portalului, injecția de ciment pentru stabilizarea părții superioare, detonarea pentru excavare, montarea armăturii și căptușirea tunelului. Până în prezent au fost săpați 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești și 80 de metri pe sensul Pitești-Sibiu.

Purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova, Cristian Tudor, a declarat că tunelul este format din două galerii, construite în paralel, pentru fiecare sens de mers.

Autostrada Sibiu – Pitești va fi o realizare majoră pentru România, care va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră din țară. Autostrada va reduce timpul de călătorie între cele două orașe, va elimina aglomerațiile de pe Valea Oltului și va contribui la dezvoltarea economică a regiunii.

Cum arată primul tunel de autostradă din România, săpat în stâncă. Este pe A1, Sibiu - Pitești
foto CNAIR

Ultima oră

Comentariul meu

Publică