Infirmiere de la Spitalul Județean Sibiu acuzate ca au tratat cu superficialitate un pacient. Fiica: „A fost lăsat ud până a mers mama să îl schimbe”
Sursa foto: Calificare -evaluare
O sibiancă aduce acuzații în mediul online personalului de la Spitalul Județean din Sibiu. Aceasta susține că tatăl său vitreg a fost neglijat de asistente, având în vedere starea precară de sănătate în care se afla. Spiatlul Județean Sibiu răspunde acuzațiilor.

Acuzațiile aduse de femeie au fost făcute după ce un memebru al familiei, internat la Spitalul Județean, ar fi fost neglijat de asistente. „În lumea „civilizată” din Sibiul anului 2023, în 29 noiembrie, în secția medicală 2 din Spitalul Clinic Judetean De Urgenta Sibiu un pacient de 84 de ani, care nu se poate mișca singur și care suferă, printre alte probleme, și de incontinență urinară, a fost lăsat până la ora de vizita (15:30) ud de pipi până și pe cămașă, până a mers aparținatorul să îi schimbe pampers-ul. Este vorba despre tatăl meu vitreg și despre halul în care l-a găsit mama.

Infirmiere de la Spitalul Județean Sibiu acuzate ca au tratat cu superficialitate un pacient. Fiica: „A fost lăsat ud până a mers mama să îl schimbe”

Mai spun și despre modul repezit în care i-a vorbit asistenta mamei, când mama a cerut o ploscă pentru tata. Ajutorul dat de asistentă mamei în manevrarea unui barbat de 1,80 m, pe jumatate inert, pentru schimbarea pampers-ului a fost zero. Evident ca mama nu a mai îndrăznit să ceară ajutor. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu aștept opinia dumneavoastră”, a scris sibianca pe facebook.

Răspunsul Spitalului Județean Sibiu. „Să formuleze, plângeri sau solicitări, ci nu să caute dreptate  pe rețelele sociale”

Reprezentanții Spitalului Județean din Sibiu cer sibiencei, dar și celor care aduc acuzații serviciilor oferite de anjgajații spitalului să formuleze, plângeri sau solicitări, ci nu să caute dreptate  pe rețelele sociale. De asemenea, consideră că astfel de acuzații sunt contraproductive și chiar periculoase, determină instalarea confuziei în societate și promovează neîncredere în instituțiile medicale, deși în cadrul acestora sunt salvate zilnic zeci de vieți.

Redăm mai jos răspunsul complet al Spitalului Județean Sibiu:

„Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu a fost și va fi mereu în slujba pacienților și face permanent eforturi pentru a oferi servicii medicale de calitate. De asemenea am fost și vom fi mereu deschiși către dialog și comunicare și vom respecta permanent libertatea de opinie. Nu suntem însă de acord cu purtarea în mediul online și cu precădere în cadrul rețelelor de social media, a unor dispute/conflicte pe baza unor păreri lipsite de fundament și competență, doar de dragul de a dezbate „cine are dreptate”. Chestiunile privind serviciile medicale, modul cum sunt acordate acestea, calitatea și eficiența lor reprezintă o problematică serioasă și există în acest sens norme, reguli și proceduri. Pe baza acestora, persoanele cu competențe pot identifica dacă au fost sau nu respectate protocoalele, dacă s-au respectat sau nu drepturile pacienților și ale aparținătorilor. Rețelele de socializare NU reprezintă mediul corespunzător pentru a face astfel de analize iar SCJU Sibiu anunță ferm și clar că nu se va lansa în astfel de dispute de tipul “dialogul surzilor”.

Nu se face justiție pe rețelele sociale unde, prin anumite postări de tip acuzație, se generează dezbateri goale de sens, prin formularea unor opinii cu caracter generalizator, fără a li se oferi utilizatorilor posibilitatea de a verifica validitatea și puterea argumentelor.

Subliniem că absolut toți cetățenii care doresc să clarifice chestiuni cu privire la serviciile medicale au la dispoziție posibilitatea de a formula plângeri, petiții, solicitări sau pot intra în dialog cu managementul unității, prin audiențe. Ne manifestăm deschiderea și disponibilitatea de a asculta și de a încerca să rezolvăm orice problemă semnalată de cetățeni prin mijloacele menționate. Nu vom face însă niciodată justiție pe model social media. Acuzațiile lansate în acest mediu nu constituie un motiv suficient pentru ca spitalul să se sesizeze în sensul demarării unor anchete, ori de câte ori instituția este amintită în diverse postări ale unor persoane.

Totodată, atragem atenția asupra necesității asumării și responsabilității pentru veridicitatea unor astfel de informații/acuzații întrucât social media este, pe lângă numeroasele beneficii pe care le aduce relaționării și comunicării, mediul perfect pentru discuții superficiale și verdicte neavizate!

Asigurăm cetățenii că SCJU Sibiu va continua să fie fidel misiunii de a asigura starea de sănătate a populației, va respecta drepturile pacienților și se va implica activ în soluționarea oricăror probleme ce pot apărea și care sunt semnalate pe căile corespunzătoare.

Totodată, în calitate de utilizator al social media, SCJU Sibiu va continua să ofere conținut util cetățenilor, prin postări cu caracter informativ, fără a transforma acest spațiu virtual într-unul al disputelor de orice natură.
Vă dorim tuturor multă sănătate”, scriu reprezentanții Spitalului Județean Sibiu.

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

Publică

  1. Nu cred in cuvintele frumoase ale managementului spitalului. Si eu am avut tatal internat la spitalul judetean si am fost tratati exact la fel. Personalul spitalului nu a participat la ingrijirea celui bolnav (schimbat, spalat etc.).