Fotbalul este un sport extrem de popular în România, iar galeriile echipelor din Liga 1, dar nu numai, sunt de multe ori atât de numeroase încât nu se scot la vânzare suficiente bilete pentru a acoperi întreaga cerere, mai ales în cadrul unor derby-uri de foc.
Tocmai de aceea multe dintre stadioanele de tradiție au fost fie demolate și reconstruite altele în locul lor, fie modernizate și extinse pentru a acoperi cererea tot mai mare.
În continuare îți prezint o listă a stadioanelor noi din România care sunt în etapa de construcție sau de modernizare în acest moment.
Stadionul Dinamo București
Noua arenă a lui Dinamo București va avea o capacitate de 25.059 de locuri și este proiectată ca o arenă ultra modernă, clasa 4 în regulamentul UEFA, adică un stadion care respectă cele mai înalte standarde.
Arena nu va găzdui doar partide de fotbal, pentru că este un complex multi-sport. Va avea și facilități pentru box, judo, haltere, scrimă și alte discipline sportive
S-a apreciat inițial că proiectul în valoare de 700 de milioane de lei ar urma să fie finalizat în anul 2024, însă este puțin probabil, fiindcă anul trecut, în 2022, abia era finalizat studiul de fezabilitate și erau obținute avizele.
Arena celor de la Dinamo București, echipă pe meciurile căreia poți paria la NetBet și poți să vezi aici un cod bonus Net Bet pentru a activa bonusul de bun venit, va avea și un heliport modern, lucru în premieră pentru un stadion de fotbal din România.
Stadionul Gheorghe Hagi din Constanța
După 73 de ani în care a fost gazda a nenumărate meciuri de fotbal, vechiul stadion Farul Constanța a fost demolat și s-a început lucrarea la noua arenă sportivă ce va avea o capacitate de 18.000 de locuri.
Termenul inițial de finalizare a construcției este anul 2025, însă probabil nu va fi respectat, dat fiind faptul că s-a întârziat deja cu obținerea avizelor necesare.
Investiția totală se ridică la aproximativ 100 de milioane de euro, o sumă record pentru un stadion nou în România. Cu toate acestea, majoritatea finanțării provine din surse guvernamentale și partial din surse private.
Pe lângă terenul de fotbal, arena din Constanța va avea și o pistă modernă de atletism cu 6 culoare, iar complexul sportiv va include și terenuri de antrenament, sală de mese, sală de forță, precum și alte facilități.
Stadionul Municipal Botoșani
FC Botoșani a profitat de finanțarea pentru construcția unui stadion nou, pentru că era una dintre puținele echipe din Liga 1 care nu avea un stadion modern.
Primarul orașului a prezentat publicului atât proiectul pentru noul stadion, cât și o machetă a acestuia.
Proiectul are o valoare totală de 160 de milioane de lei, iar cea mai mare parte din sumă va fi acoperită prin fonduri nerambursabile.
Dacă vechea arenă avea o capacitate de maxim 7.800 de locuri, noul stadion, unul modern, are o capacitate maximă proiectată de 12.000 de locuri pe scaune.
Stadionul este unul de categorie 1 pe baza criteriilor Federației Române de Fotbal, ceea ce corespunde clasei 4 acordată de standardul UEFA. Asta înseamnă că, teoretic, ar putea găzdui și meciuri din competițiile internaționale de primă mână.
Printre facilitățile stadionului enumerăm săli de antrenament, săli moderne de forță și recuperare, spații de relaxare, spații comerciale, restaurant propriu și parcare subterană. Mai mult, va fi un stadion acoperit, astfel că nu vor exista probleme în caz de condiții meteo nefavorabile.
Data proiectată pentru recepție este 2024, fără să fie specificată o lună anume.
Brașov Arena
Proiectul Brașov Arena a inceput inițial în 2014, când municipalitatea anunța demararea construcției pentru noua arenă fobalistică din oraș, cu o capacitate de 25.000 de locuri. În prezent, proiectul prevede o capacitate maximă de 35.000 de locuri.
Noul stadion va fi construit cu fonduri guvernamentale în principal, însă finanțarea este parțial și locală și din surse private.
Deși sunt 9 ani de când s-a dat startul acestui proiect, au fost mai multe probleme de logistică, dar și pe fluxul finanțării, astfel că a fost sistat de câteva ori și reluat apoi cu întârziere.
Nu s-au respectat termenele inițiale de finalizare și de predare, însă în momentul de față există semnale că proiectul ar fi dus la bun sfârșit până la finalul anului 2024, când este programată recepția finală.
S-a estimat inițial că lucrarile vor implica un cost total de 40 de milioane de euro, însă pe parcurs valoarea generală a proiectului evident că a suferit majorări de preț.
Cu toate acestea, când va fi gata, noua arenă va fi una omologată FIFA și UEFA și ar putea găzdui competiții internaționale de cel mai înalt nivel.