Ai întrebări pentru Banca Transilvania și conciliatorul CSALB? Pune-le în direct, marți, 14 noiembrie de la ora 16.00!

Creșterea costului vieții și, implicit, a dobânzilor la credite au afectat veniturile multor familii începând cu anul 2022. Una dintre soluțiile pe care le au clienții băncilor este solicitarea unei negocieri cu instituția de credit (bancă sau IFN) prin completarea unei cereri pe site-ul www.csalb.ro. Consumatorii pot cere reducerea sau eliminarea unor comisioane, scăderea dobânzilor, a soldului sau diminuarea ratelor.

video
play-sharp-fill

Pe 14 noiembrie, de la ora 16.00 va începe dialogul LIVE dintre consumatori, Bogdan Pleșuvescu, directorul general adjunct al Băncii Transilvania și Doru Trăilă, conciliator CSALB!

Dezbaterea va fi transmisă pe canalele de Facebook, Linkedin și Youtube ale CSALB, iar voi puteți trimite întrebări în timpul LIVE-ului sau înainte, prin mesaje și comentarii la postările CSALB.LIVE-ul va fi înregistrat și va rămâne disponibil pentru vizionare pe platformele de social media ale Centrului.

Ai întrebări pentru Banca Transilvania și conciliatorul CSALB? Pune-le în direct, marți, 14 noiembrie de la ora 16.00!

Timp de o oră de dialog live, poți afla despre rate și credite, costurile împrumuturilor, executări, popriri, Biroul de Credit sau despre ce trebuie să faci pentru a negocia gratuit și rapid cu banca și cu sprijinul unui conciliator CSALB.

Educația financiară și informarea sunt printre cele mai eficiente măsuri pe care românii le-au luat în ultimii ani pentru evitarea dificultăților financiare sau rezolvarea celor existente, potrivit unui sondaj CURS la nivel național, comandat de CSALB în vara acestui an.

Ai întrebări pentru Banca Transilvania și conciliatorul CSALB? Pune-le în direct, marți, 14 noiembrie de la ora 16.00!

De la începutul anului 2023, mai mult de 2.500 de consumatori au trimis cereri de negociere cu banca către CSALB, iar până acum au avut loc mai mult de 650 de negocieri între consumatori și bănci, în cadrul Centrului. Peste 90% dintre acestea s-au încheiat deja cu împăcarea părților și găsirea unei soluții de către bănci la dificultățile semnalate de consumatori.

În cei 7 ani de activitate, CSALB a intermediat rezolvarea problemelor pentru mai mult de 5.000 de consumatori (prin negociere în cadrul CSALB sau direct, între comerciant și consumator). Beneficiile totale obținute de consumatori în urma împăcărilor cu băncile depășesc 9,5 milioane de euro.

CSALB este o entitate înființată ca urmare a transpunerii unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. În 2022 timpul mediu de negociere dintre consumatori și bănci a fost de doar 25 de zile.

Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro.

Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar (avocați, foști judecători, profesori universitari). Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță.

CSALB are statut de organizație non-guvernamentală (nu poate obține profit din activitatea sa), iar în afară de intermedierea relației consumatori-bănci și-a asumat rolul de educație financiară și informare a românilor în legătură cu finanțele personale.

Ultima oră