Primele imagini de la Bruxelles cu autobuzul electric produs la Mediaș. Design inspirat de la cel mai celebru autoturism românesc (foto)

Autobuzul electric românesc, produs de Automecanica Mediaș, a fost prezentat la Busworld. Designul său inspirat din Dacia 1300 a fost o surpriză pentru mulți vizitatori.

Primele imagini de la Bruxelles cu autobuzul electric produs la Mediaș. Design inspirat de la cel mai celebru autoturism românesc (foto)

Designul autobuzului este unul interesant, dar simplu, cu displayuri electronice și dinamice pe ambele laterale ale autobuzului, un suport interesant pentru informarea exterioară, dar și pentru materiale publicitare, scrie automobilitate.eu.

Primele imagini de la Bruxelles cu autobuzul electric produs la Mediaș. Design inspirat de la cel mai celebru autoturism românesc (foto)

Nu rețin să fi văzut până acum autobuze cu o asemenea dotare. Tot din design, toate echipamentele sunt acoperite, inclusiv cele de pe acoperiș fiind ascunse de măști aerodinamice care dau o impresie foarte plăcută de caroserie înaltă.

Tehnic, autobuzul este produs în România, proiectul și designul fiind realizate de Automecanica Mediaș în colaborare cu compania de design Arino Design, din Spania. Caroseria sudată de sisteme robot de înaltă precizie este construită din oțel inoxidabil cu piese tăiate și turnate în sisteme robotizate de înaltă precizie. Toate procesele de producție a caroseriilor se realizează cu echipamente de la branduri de top, precum Trumph, Bystronic, Masak și Haas, ce folosesc sisteme laser și sisteme de sudură și tăiere de înaltă calitate și precizie. Toate acestea au fost aduse la uzinele Automecanica Mediaș în urma unor investiții ample realizate în ultimii ani.

Autobuzul model AM12 EB400 este unul total electric, construit pe o punte față/spate de la ZF, unul din cei mai mari producători de punți și nu numai, pentru autobuze, ce sunt utilizate și de branduri de top precum Mercedes și Otokar. Tot în punțile ZF sunt incluse și sisteme de suspensie și antipatinare, dar și sisstem de kneeling realizat cu ajutorul suspensiilor cu perne de aer echipate cu ECAS. Motorizarea este asigurată cu ajutorul unui motor dublu cu acționare directă Plastic Omnium (un producător francez de sisteme pentru mobilitatea viitorului, prezent și în România, la Pitești) cu o putere totală de 250 kW. Sistemul de frânare pneumatic cu frână cu disc este produs de Wabco, fiind echipat și cu ABS și ASR.

Bateriile și sistemul de comandă sunt de asemenea produse de o companie de profil, fiind integrate și soluții de monitorizare a bateriilor și flotei, cu sisteme CCTV dar și sistemul de informare multiplex, produse de ACTIA. Pachetul de baterii este personalizabil cu o putere de până la 420 kWh și opțiune NMC sau LFP. Încărcarea se poate realiza noaptea, iar bateriile sunt instalate pe acoperiș, fiind utilizate între 5 și 12 module. Capacitatea este de 87 călători și un spațiu pentru scaun rulant, cu număr de scaune personalizabil, standard fiind 24 de locuri. Trapa pentru accesul cărucioarelor rulante poate fi acționată atât manual cât și electric, pentru interiorul autobuzului și nu numai fiind disponibile o serie de persoanlizări în funcție de client. Evident, autobuzul vine cu sisteme HVAC pentru călători și cabina șoferului.

Primele imagini de la Bruxelles cu autobuzul electric produs la Mediaș. Design inspirat de la cel mai celebru autoturism românesc (foto) Primele imagini de la Bruxelles cu autobuzul electric produs la Mediaș. Design inspirat de la cel mai celebru autoturism românesc (foto) Primele imagini de la Bruxelles cu autobuzul electric produs la Mediaș. Design inspirat de la cel mai celebru autoturism românesc (foto)

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

Publică