Pentru corecta informare a sibienilor cu privire la cheltuielile de personal din administrația publică locală

Ca urmare a publicării de către mai multe ziare sibiene a unui articol care expune opinia domnului Ciprian Faraon cu privire la dimensionarea aparatului și salarizarea angajaților Primăriei Sibiu și a serviciilor publice, pentru corecta informare a cetățenilor facem următoarele precizări.

Pentru corecta informare a sibienilor cu privire la cheltuielile de personal din administrația publică locală

Interpretarea domnului Faraon a sumelor alocate în bugetul local la un capitol dedicat salarizării este eronată și dezinformează fie în mod voit, fie din cauza necunoașterii funcționării unui buget al unei autorități publice.

În fapt:

  • Suma de 119,45 milioane de lei (și nu 118 milioane de lei, așa cum preciza domnul Faraon) include cheltuielile salariale pentru angajații Spitalului Clinic de Pediatrie, Poliția Locală Sibiu, Teatrul Național Radu Stanca, Teatrul pentru copii și tineret Gong, Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, Serviciul Public de Administrare a Cimitirului Municipal, Serviciul de Administrare a Bazelor Sportive și Agrement, Baia Populară Sibiu, Serviciul Public de Administrare a Parcurilor și Spațiilor Verzi, Grădina Zoologică, Serviciul Public de Administrare a Domeniului Public, gestionarea câinilor fără stăpân, a căror activitate este esențială pentru comunitate. Foarte important, 56% din această sumă o reprezintă salariile personalului Spitalului de Pediatrie, respectiv un număr de 537 angajați, aceste fonduri nefiind finanțate de la bugetul local, ci din veniturile proprii ale Spitalului, în relația cu Casa de Asigurări de Sănătate.
  • Subliniem că, tocmai pentru o cheltuire eficientă a banului public, administrația locală a ocupat numărul minim posibil de posturi din organigramă care să asigure funcționalitatea serviciilor oferite de administrația locală. Pentru a vorbi concret, pe cifre și nu pe supoziții nedocumentate, oferim următorul exemplu: în organigrama aparatului propriu al primarului, din totalul de 309 posturi aprobate conform legii, 104 sunt vacante la acest moment – adică aprox. 30% din posturi sunt neocupate.
  • Foarte important de precizat este și faptul că, în cheltuielile de personal la nivelul autorității publice, sunt incluse și indemnizațiile (salariile) asistenților personali ai persoanelor cu dizabilități (247 persoane), salariile medicilor și asistentelor din cabinetele școlare (84 persoane), salariile artiștilor din instituțiile culturale (70 persoane), cele ale polițiștilor locali (95 polițiști locali), precum și salariile celor 537 angajați ai Spitalului Clinic de Pediatrie – deci nu doar cele ale funcționarilor din birouri.
  • Mai mult, precizăm că, per total, cheltuielile cu salariile angajaților din Primăria Sibiu și din serviciile publice reprezintă doar 12,71 % din bugetul total al municipiului Sibiu, un procent mic, comparativ cu alte orașe de dimensiunea Sibiului și chiar mai mici.

Prin urmare, afirmația că aparatul administrației locale este supradimensionat este astfel complet nedocumentată și nefondată, fiind utilizată doar ca argument pentru toate lucrurile revoluționare pe care domnul Faraon le promite din postura de viitor candidat la funcția de primar.

​Sperăm ca, pe viitor, domnul Faraon să facă uz de posibilitatea de a solicita informații corecte și complete înainte de a emite în spațiu public afirmații incorecte, doar în scopul unui advertorial politic (articol publicat contra cost). De asemenea, pentru o corectă documentare, se pot utiliza și informațiile publicate în mod transparent pe site-ul www.sibiu.ro, în condițiile în care se cunoaște modul de interpretare a unui buget.

Serviciul Comunicare Primăria Municipiului Sibiu

Ultima oră

Comentariul meu

Publică