șoferii de tir-uri cu vârsta de 18 ani, nu sunt văzuți cu ochi buni de patroni: „nu sunt suficient de responsabili, de maturi”
foto Pexels

Patronatul transportului de mărfuri anunța anul trecut că are un deficit de aproape 70.000 de șoferi. Cu toate acestea, proprietarii de firme nu profită de schimbarea legii care le permite să angajeze tineri de 18, 19 sau 20 de ani. Aceștia susțin că tinerii sunt periculoși la volan.

Deși au trecut opt luni de la adoptarea legii care permite angajarea tinerilor de 18 ani ca șoferi de camioane și TIR-uri, administratorii firmelor de transport ezită sau chiar nu iau în calcul să dea mașinile de zeci de mii de euro pe mâna unor „copii”, scrie EuropaLiberă.

„Nu am întâlnit până acum o situație ca o firmă din transporturi să angajeze pe cineva sub 21 de ani ca șofer”, spune sec Elena Frandeș, președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transporturi.

Vârsta minimă de obținere a permisului auto pentru categoriile C, CE, D şi DE a fost redusă în România, din luna februarie 2023, cu trei ani.

Adică, dacă până în februarie, șoferii profesioniști care conduceau un TIR trebuiau să aibă minimum 21 de ani, de atunci un tânăr de numai 18 ani poate fi legal la volanul unui vehicul de mare tonaj.

Noua lege a transpus în practică o directivă europeană, în condițiile în care întregul continent se confruntă cu o lipsă a șoferilor de autocamioane.

„Nu sunt suficient de responsabili, de maturi”

Elena Frandeș, președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transporturi, spune că ideea ca un tânăr de 18 ani să fie lăsat să conducă un mastodont de zeci de tone este o aberație din punctul ei de vedere.

„Ce facem cu copiii ăștia? Le punem 40 de tone în mână? Nu ne ajunge câte accidente se întâmplă zilnic pe șoselele noastre, în care sunt implicați șoferi de 21 de ani sau mai tineri? Nu poți lăsa un transport cu substanțe explozive sau agabaritic pe mâinile unui copil de 18 ani. Nu am face altceva decât să punem gaz pe foc”, atrage atenția Elena Frandeș.

Ultima oră

Comentariul meu