CFR SA a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate necesar electrificării tronsonului Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos. Acest tronson are o lungime de aproximativ 180 de kilometri și face parte dintr-un pachet de opt secții de circulație pe care CFR Infrastructură vrea să le electrifice.
Valoarea estimată a contractului – de elaborare a studiului de fezabilitate pentru lotul Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (linia 203 de la km 367+577- linia 210 până la km 81+300) – este de 9,3 milioane de lei. Durata contractului va fi de 24 de luni, acesta urmând să fie finanțat din fonduri bugetare, scrie Economica.net.
Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Contractantul va respecta actele normative și de reglementare specifice infrastructurii feroviare, construcții, aplicabile, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ, care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico – economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T.
Studiul de fezabilitate va prezenta cea mai bună alternativă privind ” Electrificarea a 8 secții de circulație a sistemului feroviar din România” – Lot SRCF Brașov: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (linia 203 de la km 367+577- linia 210 până la km 81+300).
În cadrul Studiului de fezabilitate privind electrificarea liniei de cale ferată vor fi descrise toate lucrările solicitate în Caietul de Sarcini: instalații fixe de tracțiune electrică (instalații de energoalimentare, linie de contact, instalații de comandă la distanță și telecomandă, dispecer energetic feroviar, etc) și modificări care trebuie aduse la instalațiile de semnalizare, instalații ELF, lucrări la dispozitivul de linii necesare pentru a putea fi implementat proiectul.