autostrada sibiu
foto: arhivă

Peste o mie de sibieni au semnat o petiție în care și-au exprima dezacordul cu realizarea Variantei Ocolitoare Sibiu Sud (VOSS). Documentația de urbanism a fost supusă consultării publice, astfel că alte zeci de persoane au trimis, cu această ocazie, către Primărie mai multe sesizări, spunând că nu sunt de acord cu traseul centurii. Mulți dintre oameni susțin că din cauza traficului, aerul din zona Tropinii Noi va fi poluat, iar alții nu sunt de acord cu exproprierea unor suprafețe mari de teren. 

Varianta Ocolitoare Sibiu Sud are, în intravilanul municipiului Sibiu, terenuri în suprafață de 5.700 metri pătrați, iar în extravilanul municipiului, terenuri în suprafață de 220.570,53 metri pătrați. 

O mulțime de sibieni nu vor centură

În luna mai, sibienii au putut transmite observații și propuneri cu privire la intenția de elaborare a PUZ – Varianta Ocolitoare Sibiu Sud în municipiul Sibiu. Au fost depuse 36 de sesizări pe adresa primăriei. De asemenea, au fost depuse alte 66 de anexe cu semnături ale locatarilor (în total 1.019 semnături), care și-au exprimat dezacordul privind realizarea investiției supuse informării și consultării publice. 

În majoritatea cazurilor, petenții au transmis că nu sunt de acord cu construirea variantei ocolitoare din mai multe motive. De exemplu, proprietarii de terenuri din zona Tropinii Noi spun că vor fi afectați din cauza traficului și poluării aerului. Alți sibieni spun că traseul propus ar implica exproprierea unor suprafețe mari de teren, destinate atât pentru construcții, cât și terenuri agricole, majoritatea în proprietate privată. „Cetățenii direct afectați susțin că nu au fost informați corespunzător despre proiect. Afectarea zonei protejate Parcului Natural Dumbrava. Traseul interferează cu coridoarele de circulație ale animalelor sălbatice și domestice, limitând astfel libera circulație a acestora. Traseul necesită tăierea unui număr semnificativ de arbori. Traseul propus se apropie de zone în care există trasee de cicloturism și piste de biciclete, ceea ce va descuraja turismul în zonă. Traseul ales se suprapune peste terenuri/construcții aparținând MApN, ceea ce presupune obținerea de avize și aprobări suplimentare, care ar întârzia considerabil sau chiar ar putea împiedica construcția obiectivul propus”, sunt câteva dintre sesizările sibienilor, cuprinse într-un raport de informare publicat pe site-ul Primăriei Sibiu. 

Proiectantul explică importanța proiectului

Proiectantul a răspuns solicitărilor sibienilor. Potrivit acestuia, necesitatea realizării unei variante ocolitoare a reieșit în urma unui sondaj efectuat de Banca Mondială în anul 2019. „Aceasta (n.r.: centura) va asigura o decongestionare a traficului din municipiul Sibiu, precum și din localitățile limitrofe acestuia, în special în zonele de intrare în municipiu. Beneficiile realizării variantei ocolitoare vizează, printre altele, îmbunătățirea considerabilă a traficului, prin fluența circulației și reducerea timpilor de parcurs înspre și dinspre Sibiu și localitățile din zona de sud a acestuia; crearea premiselor unei dezvoltări economice și sociale în UAT-urile traversate de acest drum, care va avea descărcare pe fiecare drum județean; preluarea și dirijarea traficului către obiective turistice, precum Păltiniș, Mărginimea Sibiului, Ocna Sibiului”, se arată în răspunsul proiectantului. 

Acesta spune că traseul variantei ocolitoare, care va fi un drum expres, a fost studiat și acceptat de toți factorii implicați și a fost avizat în cadrul comisiei tehnice a CNAIR. În ceea ce privește exproprierile, acestea vor fi făcute de Ministerul Transporturilor prin CNAIR. 

Vezi aici raportul de informare cu privire la Centura de Sud a Sibiului

Sibienii care locuiesc în localitățile care vor fi străbătute de viitoarea centură au participat, în septembrie, la dezbateri privind proiectul de plan și raportul de mediu. Până acum, au avut loc dezbateri în Șura Mică, Cristian, Poplaca, Rășinari și Cisnădie. Marți, de la ora 14:00, are loc dezbaterea la Șelimbăr, iar miercuri de la ora 14:00, are loc dezbaterea în Sibiu, în Sala de Consiliu nr. 313 de la Primăria Municipiului Sibiu. 

Vă reamintim că traseul Variantei Ocolitoare Sibiu Sud (VOSS) va porni din apropierea nodului rutier la autostradă (Șura Mică) pe DN 7H, va străbate o zonă cu terenuri agricole suprapus peste un drum de exploatare existent, va intersecția E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu), va străbate o zonă cu terenuri agricole peste Râul Cibin și Calea Ferată prin intermediul unui nou pasaj, va intersecta DJ 106R Sibiu – Poplaca, va ocoli Rezervația Naturală Dumbrava, va intersecta DJ 106A Sibiu – Rășinari, va intersecta DJ 106D Sibiu – Cisnădioara, va intersecta apoi DJ 106C Sibiu – Cisnădie, va străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu Râul Seviș, va traversa Râul Seviș spre lacurile Șopa de pe raza comunei Șelimbăr, va continua înainte de lacurile Șopa spre E 68 pe care îl va intersecta în apropierea nodului rutier de autostradă din Șelimbăr. 

Ultima oră

Participă la discuție

2 Commentarii

  1. Problema e la bani. Oamenii au plătit mulți bani pe terenuri iar despăgubirile oferite sunt foarte mici.

  2. Ca de fiecare dată specialiștii care încasează bani grei de la stat nu își fac datoria. De ce nu se propun variante care să afecteze cat mai puțin mediul și fauna. Oamenii trebuie să înțeleagă faptul că nu se poate fără progres dar cu un impact minim.