Viaductul din Gara Mică intră în reparații. Va avea trei benzi și piste pentru biciclete
Sursa: Google Maps

Viaductul din Terezian, situat peste calea ferată din Halta Gara Mică, ce face legătura între strada Lungă și Calea Șurii Mari, intră în reparații capitale. Municipalitatea caută o firmă care să găsească soluții viabile pentru fluidizarea traficului, îmbunătățirea transportului în comun, repararea căilor de acces și mărirea capacității străzilor colectoare. În prezent, multiple elemente ale viaductului sunt vizibil degradate, astfel că sunt necesare intervenții asupra suprastructurii acestuia, pentru a asigura condițiile de rezistență, stabilitate și siguranță în exploatare. 

Primăria Sibiu admite faptul că viaductul din Terezian, de peste calea ferată din Halta Gara Mică, are nevoie de reparații capitale. Ultimele intervenții masive la nivelul podului au avut loc în anul 2012. „În urma verificărilor în teren s-a constatat că există degradări care trebuie examinate de către un expert tehnic pentru ca pasajul superior să funcționeze în parametri normali din punct de vedere al siguranței în exploatare și să nu prezinte un pericol pentru siguranța pietonilor și autovehiculelor. (…) S-a realizat expertiza tehnică, studiul geotehnic și ridicarea topografică a pasajului, documentație care va fi pusă la dispoziția proiectantului”, se arată în caietul de sarcini pentru servicii de proiectare aferente obiectivului „Reparații capitale viaduct Calea Șurii Mari (DALI+DTAC+DTOE+PT+DE+verificare+asistență tehnică+avize)”. 

Degradări, infiltrații masive și fisuri

Expertiza tehnică realizată la finalul anului trecut arate care sunt principalele probleme apărute la nivelul viaductul. Calea podului se prezintă într-o stare tehnică generală bună, dar dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație sunt degradate, cu elemente de prindere lipsă, iar la unele există degradări ale asfaltului și gropi. Pe trotuare, asfaltul este îmbătrânit, fisurat și prezintă vegetație. Parapetul pietonal este ruginit. 

În ceea ce privește infrastructura podului, la majoritatea elementelor (culee, stâlpi, rigle, ziduri de sprijin) „torcreetul este puternic faianțat, fisurat, coșcovit”. LA elementele de infrastructură situate sub rosturile de dilatație se înregistrează cele mai importante degradări din cauza lipsei etanșeității rosturilor, și anume infiltrații masive, pete de culoare, negre, rugină, beton fisurat, corodat, bucăți de beton desprinse sau în pericol de desprindere, nu există dispozitive de protecție la acțiuni seismice. 

Viaductul din Gara Mică intră în reparații. Va avea trei benzi și piste pentru biciclete

De asemenea, la suprastructura podului au apărut fisuri, pete de rugină, crăpături și vopsea exfoliate. Treptele scărilor au betonul degradat, fisurat și exfoliat. 

Trei benzi și piste de biciclete 

Viaductul va fi reparat și va avea, în final, trei benzi de circulație, din care două spre ieșirea din oraș. Vor apărea și piste pentru bicicliști. Va fi nevoie ca suprastructura podului să fie schimbată, ceea ce înseamnă că, pe perioada lucrărilor de intervenție asupra pasajului, circulația rutieră se va desfășura pe o variantă ocolitoare. 

Viaductul din Gara Mică intră în reparații. Va avea trei benzi și piste pentru biciclete

„Soluția proiectată va ține cont de următoarele recomandări: analizarea unei soluții de creare a trei benzi de circulație de 3,5 m fiecare, două pentru sensul de mers înspre ieșirea din oraș și o bandă pentru intrarea în oraș; redimensionarea trotuarelor pe ambele părți ale carosabilului; realizarea unor piste de biciclete cu zona de siguranță, marcate cu vopsea antiderapantă verde; scările amenajate pentru trecerea pietonală peste calea ferată vor fi amenajate și cu rampe pentru biciclete/persoane cu dizabilități; asfaltul pentru zona carosabilă să fie de calitate superioară; pentru semnalizarea orizontală se vor executa marcaje rutiere cu vopsele bicomponente; se va moderniza rețeaua de iluminat public, cu realizarea sistemului de contorizare și aprindere; se va avea în vederea menținerea corpurilor de iluminat cu leduri; se va realiza rețeaua de canalizație metropolitană”, se arată în caietul de sarcini. 

Valoarea contractului pentru realizarea serviciilor de proiectare (DALI + DTAC + DTOE + PT + DE + verificare + obținere avize + asistență tehnică) este de 250.000 de lei. Ofertanții pot trimite propunerea tehnică, propunerea financiară, draft-ul de contract semnat, atestatele/autorizațiile solicitate în caietul de sarcini și formularele până la data de 14.09.2023.

Ultima oră

Participă la discuție

2 Commentarii

Publică

  1. Numa’ o minte luminată ca a lu’ duamna Fodor putea să moșească o idee ca asta!
    După ce a dat rasol cu pista de biciclete și a blocat cea mai mare intersecție din zonă, acum blochează și viaductul!
    Felicitări!

  2. Perfect, toată vara nu au avut timp să facă reparații și în plus tocmai acum cand este în lucru și strada ce trece pe sub calea ferată lângă Libertatea, singura legătură alternativă era podul care acum intră și el în lucru. O să ocolim tot orașul din Lazaret și Gusterița ca să ajungem în centru… Primăria minților crețe în frunte cu baba Fodor, cel mai incompetent primar din ultimii 20 de ani