Viaductul de la Aciliu de pe autostrada Sibiu – Deva, cel mai înalt viaduct din România, va intra în reparații din cauza degradărilor semnificative. Deschis în urmă cu nouă ani, acesta are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilonilor), scrie economedia.ro. Expertiza CNAIR arată că la această degradare avansată au contribuit și cutremurele de la începutul acestui an.
O expertiză tehnică realizată de CNAIR la viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1 Sibiu – Deva, arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate, asta deși viaductul a fost dat în trafic în noiembrie 2014. Potrivit economedia.ro, au apărut degradări la nivelul grinzii de parapet, sub formă de fisuri transversale și longitudinale, fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate. De asemenea, au apărut și fisuri la Infrastructură: crăpături verticale pe riglele masive ale pilonilor, fisurile și crăpăturile existente la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși, pila 11 din Calea 2, în zona cuzineților, prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor.
Concluzia expertizei făcute de CNAIR:
- Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate palierele proiectului;
- Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani;
- Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător;
- Dublarea numărului de fisuri, cât și extinderea celor vechi;
- Noi degradări ca urmare a cutremurelor din 2023.