au început lucrările la tronsonul lipsă de pe autostrada sibiu - nădlac (foto)
foto AradON
Bucata de autostradă care lipseşte între Nădlac şi Sibiu, respectiv „ciotul” aflat la limita judeţelor Timiş şi Hunedoara, între localităţile Margina şi Holdea, a intrat în lucru.

Cunoscută drept „Autostrada urşilor”, datorită celor două tuneluri care vor fi construite pe acest tronson, tuneluri pe care urşii ar urma să migreze dintr-o parte în alta a şoselei de mare viteză, segmentul lung de nouă kilometri a trecut de faza documentaţiilor tehnice şi a avizelor necesare, iar acum constructorul a ajuns cu utilajele pe teren, transmite aradon.ro

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara anunţă faptul că, zilele acestea, se lucrează la decopertarea terenului și la drenarea apelor din zonă, urmând ca antreprenorul să aducă și alte utilaje pentru a efectua restul lucrărilor pregătitoare.

au început lucrările la tronsonul lipsă de pe autostrada sibiu - nădlac (foto)
foto AradON

„Până acum s-a decopertat până la kilometrul 51 al proiectului, mai precis până înainte de intrarea în primul tunel care se va construi pe acest sector. Lungimea celor două tuneluri din proiect va fi de aproximativ 2,13 kilometri”, anunţă DRDP Timişoara. Reamintim că pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D, antreprenor este Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. Valoarea contractului este de aproape 1,9 miliarde de lei, la care se adaugă şi TVA.

Teoretic, potrivit graficului stabilit în urma licitaţiei, durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Din fericire, constructorul a reuşit să finalizeze proiectarea mult mai repede, după doar nouă luni, aşa că a început deja pregătirea de şantier şi decopertarea terenului pe care va apărea viitoarea autostradă.

Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.

au început lucrările la tronsonul lipsă de pe autostrada sibiu - nădlac (foto)
foto AradON

Ultima oră

Comentariul meu