teatrul de balet bate obrazul câtorva muzicieni de la filarmonica sibiu. ovidiu dragoman: ”gest lipsit de profesionalism. au adus prejudicii de imagine”

Scandalul iscat joi după amiază pe marginea spectacolului „Rigoletto” al Teatrului de Balet din Sibiu, pare departe să se fi stins (DETALII AICI). Managerul Casei de Cultură și totodată directorul TBS, spune că decizia unor muzicieni de la Filarmonica din Sibiu de a nu își da acordul pentru transmiterea live a spectacolului din Piața Mare, cu doar câteva ore înainte de începerea show-ului, este lipsită de profesionalism.

„Teatrul de Balet Sibiu împreună cu Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu, soliștii și corul Operei Naționale Române Cluj-Napoca au prezentat în Piața Mare premiera absolută a spectacolului „Rigoletto”, un spectacol de o înaltă ținută artistică și care s-a bucurat de un real succes la public, peste 2000 de spectatori participând la eveniment. Pentru noi, cei implicați în producția acestui eveniment, acest moment care ar fi trebuit să fie unul de bucurie, a fost umbrit, pe parcursul zilei de ieri, de decizia de ultim moment a unor muzicieni din Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu de a informa Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, în ziua premierei, cu doar câteva ore înainte de premieră, despre faptul că nu își dau acordul pentru înregistrarea și transmiterea live a acestui spectacol, fapt pe care îl considerăm lipsit de profesionalism”, spune Ovidiu Dragoman, Manager Casa de Cultură a Municipiului Sibiu.

CITIȚI ȘI: Peste 2.000 de spectatori au participat la Sibiu, la premiera absolută de balet clasic „Rigoletto”

”Suntem foarte recunoscători pentru colaborarea cu Filarmonica de Stat Sibiu, apreciem profesionalismul majorității personalului artistic și toate eforturile depuse de directorul instituției, domnul Cristian Lupeș, de a revigora instituția Filarmonicii de Stat Sibiu și ne întristează profund că o parte minoritară a muzicienilor din Orchestra Filarmonicii de Stat Sibiu, au ales, din motive personale, să se întoarcă împotriva instituției pentru care lucrează, a partenerilor acesteia, aducând prejudicii de imagine tuturor părților implicate.” a mai spus Ovidiu Dragoman, Manager Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, într-un răspuns la interpelarea Ora de Sibiu.

VEZI ȘI: Scandal între Filarmonica Sibiu și Teatrul de Balet pentru un spectacol transmis în direct fără acordul instrumentiștilor: ”Solicităm factorilor de decizie să ia măsuri”

Ce le-a transmis Teatrul de Balet muzicienilor de la Filarmonică
Ca urmare a sesizării/înștiințării/solicitării primită de la parte dintre muzicienii din cadrul Orchestrei Filarmonicii de Stat Sibiu, în data de 20.07.2023, Casa de Cultură a Municpiului Sibiu le-a comunicat acestora următoarele:
„- Relația contractuală dintre dumneavoastră și Filarmonica de Stat Sibiu nu ne este opozabilă întrucât contractul de prestări servicii artistice și drepuri conexe de autor are ca obiect participarea orchestrei Filarmonicii la repetițiile și spectacolul Rigoletto, fără a specifica componența orchestrei;
– În contractul încheiat cu Filarmonica cesiunea asupra înregistrărilor din cadrul spectacolului, se face (…) în scopul promovării și nu poate fi utilizată în scop comercial. Mai mult decât atât, înregistrarea video a spectacolelor coregrafice nu se face cu scopul de a comunica public înregistrările, ci pentru arhivă și ulterioare repetiții pentru a relua/reprezenta scenic spectacolul sau fragmente din spectacol;
– Conform prevederilor art. 98, coroborat cu art. 99 din L 8 / 96 – a dreptului de autor, artistul interpret sau executant are dreptul patrimonial exclusiv de a autoriza ori de a interzice următoarele: fixarea interpretării sau a execuției sale; (…) Execuția sau interpretarea unei opere este colectivă, în cazul în care interpretările ori execuțiile individuale formează un tot, fără a fi posibil, dată fiind natura interpretării sau execuției, să se atribuie un drept distinctiv vreunuia dintre artiștii participanți asupra ansamblului interpretării sau execuției. În vederea exercitării drepturilor exclusive privind autorizarea, artiștii interpreți sau executanți care participă, în mod colectiv, la aceeași interpretare ori execuție, cum ar fi membrii unui grup muzical, ai unui cor, ai unei orchestre, (…) trebuie să mandateze, în scris, dintre ei, un reprezentant, cu acordul majorității membrilor.”
Citiți pe larg despre conflict – AICI!

Ultima oră

Comentariul meu