Caravana "Bună ziua, schimbare!" oferă educație financiară în Mărginimea Sibiului, la Săliște - Ce operațiuni se pot face la unitatea mobilă BCR

,,Bună ziua, schimbare!”, caravana susținută de BCR, Vodafone, OMINIASIG Vienna Insurance Group și BCR Asigurări de Viață VIG aduce educația financiară și tehnologia în comunitățile rurale din România. În prezent, aceasta se află în orașul Săliște din județul Sibiu, reprezentând cea de-a patra oprire dintr-un traseu ce vizează mai multe localități la nivel național.

În cazul orașului Săliște, caravana se află lângă Centrul de informare turistică și va fi deschisă de luni până vineri, între orele 10:00 și 16:00, în perioada 19 iunie – 30 iunie 2023.

Prin intermediul caravanei, locuitorii orașului Săliște vor avea acces simplificat și rapid la servicii și produse financiare BCR, precum conturi curente, carduri și asigurări sau digital banking, dar și la pachete Vodafone de servicii de telecomunicații și tehnologie. Acestea includ telefoane, accesorii, abonamente și diverse oferte în domeniul telecomunicațiilor, cum ar fi servicii mobile, broadband fix și televiziune. Doi experți, unul în domeniul financiar-bancar și unul din zona de tehnologie și telecomunicații, vor fi prezenți și vor oferi consiliere personalizată pornind de la nevoile reale ale comunității.

Noutatea acestui demers, în cadrul vizitei din orașul Săliște, este parteneriatul cu OMNIASIG și BCR Asigurări de Viață. Acesta aduce un avantaj semnificativ în actuala inițiativă, facilitând accesul localnicilor la servicii de protecție și asigurare. Astfel, comunitatea va beneficia de un pachet complet de servicii, inclusiv servicii financiare, de asigurare și telecomunicații, cu scopul de a îmbunătăți calitatea vieții și de a sprijini dezvoltarea durabilă.

Operațiuni multiple, accesibile comunității locale

La biroul bancar din cadrul unității mobile se vor putea efectua digital, asistat de consilieri, următoarele operațiuni:

  • Deschideri de cont curent și carduri de debit
  • Deschideri de depozite și conturi de economii
  • Solicitări de carduri de credit
  • Solicitări pentru credite de consum, precum și refinanțări și restructurări
  • Asigurări de venituri, de șomaj și de incapacitate de muncă
  • Asigurări de locuință (obligatorii si facultative) și asigurări de protecție a bunurilor personale
  • Asigurări de călătorie
  • Consiliere și asistență pentru gama extinsă de servicii bancare, inclusiv pentru finanțare în mediul rural prin BCR Social Finance și leasing prin BCR Leasing.

De asemenea, camionul modular este dotat cu un echipament multifuncțional, care va putea oferi următoarele operațiuni:

  • Eliberare lei sau euro, în numerar
  • Depunere numerar în calitate de persoană fizică – în conturile curente, conturile de rambusare credit, conturile de economii sau în conturile altor persoane
  • Plată numerar a facturilor curente către furnizori
  • Reîncărcare cartele Vodafone
  • Eliberare mini extras
  • Interogare sold
  • Schimbare PIN

În ceea ce privește zona de tehnologie și telecomunicații, clienții vor putea accesa ofertele de abonamente de servicii fixe (internet și televiziune) și pe cele de servicii mobile, vor putea testa și achiziționa dispozitivele disponibile pe platforma comercială Easytech (televizoare, tablete, trotinete, aspiratoare robot, etc.), dar își vor putea plăti și factura și reîncărca în aplicația My Vodafone sau la ATM-ul BCR cartela Vodafone.

Cursuri de educație financiară adaptate pentru toți locuitorii

Pe lângă facilitarea accesului la servicii, caravana va organiza și cursuri de educație financiară și digitală, adaptate pentru diverse grupe de vârstă. Acestea vor acoperi subiecte precum responsabilitatea financiară, antreprenoriatul în comunitățile rurale, transformarea digitală și securitatea cibernetică.

Misiunea caravanei „Bună ziua, schimbare!” este de a aduce în comunități o viziune pe termen lung asupra potențialului rural de dezvoltare, prin promovarea informațiilor privind transformarea societății și digitalizarea economiei.

Suntem preocupați permanent să găsim soluții

Cristina Barbu, reprezentanta BCR, a declarat că orașul Săliște a fost ales drept destinație datorită activității și hărniciei comunității din Mărginimea Sibiului. Obiectivul caravanei este de a crește gradul de incluziune financiară și tehnologică, oferind acces la informații și aplicații bancare, precum și cursuri de educație financiară și ateliere despre utilizarea aplicațiilor mobile și navigarea sigură pe internet.

“Am adus banca mobilă, pe roți, aici în mijlocul oamenilor și vom face asta peste tot pe unde este nevoie de noi. Noi, BCR, suntem preocupați permanent să găsim soluții pentru a le oferi românilor o viață mai bună, asta în ciuda tuturor provocărilor. Accesul la informație și accesul la aplicațiile bancare și tehnologie considerăm că reprezintă primul pas în acest demers. Drumul spre cunoașterea operațiunilor bancare se poate realiza doar prin edcație financiară, continuând de asemenea doar cu ajutorul nostru prin a-i ajuta pe oameni să ia decizii financiare inteligente în funcție de etapa în care se află, în funcție de condițiile sociale și profesionale și bineînțeles, în funcție de obiectivele pe care aceștia le au pe termen scurt sau lung” a declarat Cristina Barbu.

Reprezentanții BCR au promis de asemenea că acțiunea va continua dincolo de data de 30 iunie, în cazul localității din Mărginimea Sibiului, prezentând de asemenea multiplele oportunități pe care caravana mobilă le aduce comunității locale.

“Această caravană are birouri mobile, unde oamenii pot efectua absolut toate operațiunile pe care le pot face într-o bancă. Avem acest aparat multifuncțional unde clienții pot efectua retrageri de numerar, atât în lei cât și în euro, schimburi valutare, depuneri de numerar în conturile proprii, alimentare conturi de economii, plăți facturi de utilități, schimbare cod PIN, reîncărcare cartele Vodafone, deci absolut tot ce se poate face și într-o unitate bancară. Noi vom staționa la Săiște până pe 30 iunie, urmând ca ulterior să revenim pentru că ne dorim să asigurăm o bancă mobilă pentru locuitorii din Săliște, asta însemnând cu un program de lucru, cu oameni de contact, chiar dacă vom fi pe roți. În cele 2 săptămâni vom organiza cursuri de educație financiară și vom face împreună cu colegii de la vodafone ateliere prin care îi învățăm pe oameni cum să utilizeze aplicațiile mobile și cum să navigheze cu siguranță pe internet. Faptul că vom reveni la Săliște este o promisiune pe care o facem comunității locale” a mai declarat Cristina Barbu, reprezentant BCR în cadrul proiectului.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică