În fiecare an, elevii din România au o săptămână în care desfășoară activități extracurriculare. Acesta poartă denumirea de „Școala Altfel” și îi ajută pe elevi să se relaxeze, dar în același timp să învețe într-un mod distractiv.
Fiecare unitate de învățământ a putut să își aleagă perioada în care va desfășura activitățile din săptămâna „Școala Altfel”, iar Liceul Tehnologic Avram Iancu a ales perioada 15- 19 mai. Astfel, zeci de copii au luat parte la activitățile special pregătite pentru ei, printre care se numără: un concurs de talente, activități de creație și momente de karaoke.
„LTAI’s got talent” și-a ales câștigătorul
În Săptămâna Altfel, elevii au putut participa la un concurs de talente, în care fiecare a putut să încânte publicul, dar și juriul cu un moment artistic. Acesta s-a desfășurat luni, 15 mai, iar juriul a avut de deliberat între momente precum : recitare de poezie- creație proprie, desen 3D, storytelling creație proprie, desen anime, interpretare instrumentală la saxofon sau acordeon, pirogravură, etc.
În funcție de punctajul obținut, elevii au primit : Trofeul ”LTAI’s got talent”, premiul I ; trofee 2 și 3, premiile II și III, dar și premii speciale ale juriului, precum : Premiul de popularitate, Premiul de originalitate sau de virtuozitate instrumentală. De asemenea, toți participanții au primit diplome și ciocolată, pentru a rămâne cu gustul dulce al concursului, care se vrea a fi reeditat anul viitor, într-o variantă îmbunătățită.
„Atmosfera a fost foarte antrenantă, iar publicul, format din colegi de clasă sau de liceu ai participanților, a apreciat fiecare moment, prin aplauze sau remarci laudative. Totodată, cadrele didactice implicate au fost bucuroase să afle lucruri noi despre elevii lor, pe care, în alte contexte, le-ar fi descoperit mai greu” au transmis reprezentanții liceului.
Momente de karaoke și ateliere pentru „Mâinile dibace”
Elevii au putut să își exerseze limbile moderne studiate într-un mod amuzant și dinamic, și anume ”Muzică Internațională- audiție și karaoke”. În cadrul căreia elevii au primit provocarea de a face karaoke după melodii celebre, evergreen-uri sau de dată mai recentă. „Deși, activitatea a debutat timid, elevii având reticența de a se afișa în fața colegilor și de a se dezinhiba, în cele din urmă aceasta s-a dinamizat, iar ei au fost captați de muzică, depășindu-și barierele emoționale. Atmosfera a fost una degajată, distractivă și a atras prin ineditul ei” au mai spus reprezentanții.
La atelierul de ”Mâini dibace”, au participat aproximativ 35 de elevi, plus cadrele didactice coordonatoare, în cadrul căruia aceștia au realizat pălării pentru cursul festiv al claselor terminale sau obiecte decorative, reutilizând materiale reciclabile.
„Celelalte activități, precum excursiile, drumețiile și campaniile antibullying/antidrog au fost la fel de atractive, fie prin locație, tematică sau provocările lansate (depășirea condiției fizice, deschidere la nou, conștientizarea patrimoniului cultural local sau național, etc.)”.