top 7 soft skills esenţiale pe piaţa muncii

Piaţa muncii este în continuă schimbare, însă partea bună este că foarte multe dintre acestea sunt aspecte pozitive. Indiferent de meseria pe care o practici, soft skills sunt aspecte pe care nu trebuie să le pierzi din vedere.

Ce sunt soft skills? Acele abilitaţi care se aplică tuturor profesiilor şi care influenţează modul în care relaţionezi în echipa sau modul în care îţi planifici şi desfăşori activitatea, fără legătură specifică cu vreun domeniu anume.

Dacă vrei să îţi dezvolţi astfel de abilităţi şi să îţi uşurezi viaţa la job, descoperă top 7 soft skills esenţiale pe piaţa muncii:

Abilităţile de negociere

În prezent, abilităţile de negociere au devenit foarte apreciate pe piaţa muncii. De ce? Ei bine, acestea sunt extrem de versatile şi pot deveni utile într-o mulţime de situaţii. Negocierile au loc zi de zi în viaţa tuturor. Poate negociezi cu familia, cu vânzătorul din piaţă sau cu tine însuţi, însă negocierile sunt parte integrantă din viaţa cotidiană.

La locul de muncă, abilităţile de negociere sunt esenţiale în business, în HR, dar şi la nivel de management. Că totul să meargă ca pe roate într-o echipă, dar şi între colaboratori, parteneri şi clienţi skill-urile în domeniul negocierii sunt deseori necesare.

Nu te gândi că astfel de skill-uri sunt 100% înnăscute. Negocierea se poate învăţa, exact precum se învaţă matematică sau o limbă străină, însă este nevoie de atenţie şi implicare din partea ta.

Scrisul

În primul rând, este important să scrii corect gramatical întotdeauna. De ce? Pentru că modul în care te exprimi, atât în scris, cât şi verbal, te recomandă şi vorbeşte despre tine, precum o carte de vizită. La locul de muncă acest lucru este şi mai important, deoarece este vorba despre un cadru profesional.

De asemenea, abilităţile de scriere şi comunicare în scris te vor ajuta să relaţionezi mai uşor cu colegii, clienţii sau partenerii.

Verifică întotdeauna materialele pe care le scrii şi asigură-te că acestea sunt corecte, dar şi că foloseşti tonul şi adresarea potrivite.

Comunicarea eficienta

Modul în care comunicăm va defini relaţiile pe care le formăm. Comunicarea este din ce în ce mai importantă într-o lume în care totul este pe repede înainte, odată cu avansul tehnologiei. Este important să comunici eficient, să îţi adaptezi mesajul în funcţie de interlocutor, să vorbeşti clar şi să transmiţi mesajul dorit atât verbal, cât şi prin limbajul corpului.

Să înveţi să comunici eficient te poate ajuta să evoluezi la locul de muncă sau chiar să obţii un job mai bine plătit. Dacă te gândeşti să ocupi o poziţie de management în viitor, atunci este important să înveţi cum să comunici eficient cu cei din jur.

Problem solving

Problemele sunt parte din viaţa de zi cu zi şi nu apar numai la muncă sau la job. Totuşi, abilităţile de soluţionare a problemelor la locul de muncă sunt extrem de importante pentru cariera ta. Angajatorii îşi doresc să descopere canditati creativi, care nu folosesc neapărat un set de reguli sau matriţe pentru a găsi soluţii, dar care sunt dornici de a soluţiona problemele întâmpinate şi nu renunţa uşor.

Managerierea conflictelor

Indiferent de domeniul în care lucrezi, posibilitatea ca anumite conflicte să apară la locul de muncă există. Conflictele sunt parte din viaţă, atât la job, cât şi în familie, între prieteni sau în diverse alte contexte. Astfel, abilităţile de a gestiona eficient conflictul sunt extrem de apreciate la locul de muncă, indiferent de domeniu.

Poţi învăţa astfel de tehnici online cu ajutorul unor cursuri gratuite sau contra cost ori cu ajutorul unor şedinţe oferite de traineri sau psihologi specializaţi.

Utilizarea aplicaţiilor mobile

Telefonul, laptopul şi calculatorul se folosesc în aproape toate domeniile, iar o mare parte din locurile de muncă de pe piaţa necesită abilităţi de utilizare a aplicaţiilor mobile sau pentru calculator.

Este o idee bună să investeşti într-un telefon performant, pe care să îl poţi folosi şi pentru job sau colaborări. Samsung Flip este un model pe care merită să îl iei în considerare. Poţi să utilizezi Samsung Flip pentru o mulţime de activităţi profesionale, de la aplicaţii de securitate şi până la emailuri sau fişiere Word ori Excel. În plus, Samsung Flip pe remarcă printr-un design care te va cuceri cu siguranţă.

Nu doar modelul Samsung Flip este o super alegere, ci şi Samsung S23.

Atunci când alegi dintre mai multe telefoane de vânzare, ţine cont de specificaţiile care contează pentru tine, dar şi de design-ul lor.

Time management

Abilităţile de time management sunt din ce în ce mai importante în ziua de azi. Ritmul vieţii devine mai alert, iar modul în care îţi foloseşti timpul poate face diferenţa. Skill-urile de time management te pot ajuta să creşti eficientă la locul de muncă, dar şi să ai mai multă grijă de tine şi să nu te suprasoliciţi.

Foloseşte topul de mai sus pentru a descoperi ce abilităţi poţi dezvolta pentru a avansa în carieră, indiferent de domeniul în care lucrezi.

 

Ultima oră

Comentariul meu