Pasionaţii de motociclete au ocazia să vadă până în 28 mai, la etajul I din centrul comercial din Sibiu, una dintre cele mai rare motociclete din ţară şi din străinătate, un Triumph GP 500, deţinut şi restaurat de Ovidiu Popârţan, organizator al expoziţiei Sibiu Bike Show Promenada Mall şi Transilvania Tattoo Expo (26-28 mai).
„Triumph-ul este o motocicletă extrem de rară, nu s-au produs nici măcar 200 de unităţi, fiecare unitate a fost un experiment. La ora actuală dacă mai sunt zece în lume”, a explicat după vernisajul de duminică al expoziţiei, Ovidiu Popârţan, proprietarul şi restauratorul motocicletei.
Potrivit estimărilor lui Ovidiu Popârţan, în lume este posibil să mai fie zece motociclete asemănătoare.
„În lume mai sunt zece bucăţi (Triumph GP 500). Am văzut la 24.000 de euro, una pe Internet. Motocicletele britanice care vin din anii 1940-1950, cele sport, sunt nişte motociclete unice. Aceasta o consider piatra de temelie a scenei britanice moto”, a declarat Ovidiu Popârţan.
Popârţan a arăta că este foarte greu să mai achizionezi o asemenea motocicletă sau să faci rost de piese ca să repari una asemănătoare.
„Ca şi piese am căutat în toată lumea, să adun atâtea componente, a fost foarte greu. (…) Motocicleta aceasta este construită pe vremea când, motociclismul era sportul extrem, atunci când constructorii erau motociclişti, erau entuziaşti, puneau caii putere pe primul loc, nu existau frâne, nu existau cauciucuri, tehnologia aceasta era la început, era chiar o bombă pe roţi, motocicleta, interesau doar caii putere”, a subliniat Ovidiu Popârţan.
Ovidiu Popârţan a expus două, din cele opt motociclete ce pot fi admirate la Sibiu Bike Show Promenada Mall, până în 28 mai.
Pasionat de motociclete încă de la vârsta de 14 ani, Ovidiu Popârţan recunoaşte că cea mai mare provocare de până acum, în domeniul moto, pentru el, a fost motocicleta Triumph GP 500.
„Cea mai mare provocare pentru mine, în materie de motociclism a fost Triumph GP 500, din cauza la tot ce presupune motocicleta: motocicletă britanică, niciun şurub nu se deschide cu cheie normală şi nu are un filet normal. Fiind o motocicletă foarte rară, nu se găsesc piese, trebuie fie construite, fie făcute săpături puternice ca să le găsim,” a spus Ovidui Popârţan.
Motociclete unice, de colecţie vor putea fi văzute şi la Sala Thalia, în perioada 26-28 mai, în timpul Transilvania Tattoo Expo, cea mai veche convenţie internaţională de tatuaje din România, ajunsă la cea de a 11-a ediţie.
“Noi nu avem tradiție în construcţia de motociclete, cursele moto la noi ştiţi cum sunt. Totul se întâmplă din cauza entuziaștilor, din cauza fanaticiclor care pun motocicleta pe primul loc şi care nu consideră doar ca un joc de transport, ci o fac să fie obiectul principal al vieții lor. Și până la urmă, la noi oamenii fac istoria, oamenii leagă comunitatea moto. Întotdeauna am considerat că există o foarte strânsă legătură între comunitatea moto și cea a tatuajelor, pentru că amândouă se bazează pe un live live commitment. Pentru foarte mulți oameni customizarea motocicletei, customizarea vieţii, customizarea corpului se leagă”, a declarant Ovidiu Popârţan, la vernisajul expoziţiei.
La expoziţia de motociclete din Promenada Mall, se pot vedea imagini din călătoria artistului tatuator german, Heiko Gantenberg, pe motocicletă. Heiko a fost invitat la Transilvania Tattoo Expo, unde este aşteptat să vină cu motocicleta cu care a călătorit 952 de zile în jurul lumii.
Reamintim că s-au pus în vânzare biletele şi abonamentele pentru Transilvania Tattoo Expo, care va avea loc în zilele de 26, 27 şi 28 mai, la Sala Thalia. Un bilet costă 15 lei pentru o zi, iar un abonament, 35 de lei. Biletele şi abonamentele se găsesc la Sala Thalia şi pe iabilet.ro