Muzeul ASTRA are o nouă identitate vizuală - Logo cu motivul dintelui de lup și al torsadei

Muzeul ASTRA și-a prezentat vineri, în cadrul conferinței de presă, noua identitatea vizuală. Logo-ul are în substrat motivul dintelui de lup și motivul torsadei. Ciprian Ștefan, directorul Muzeului în Aer Liber, a explicat pe larg semnificațiile logo-ului, dar și necesitatea unui „rebranding” care să îmbine contemporanul cu tradiționalul.

Noul logo al Muzeului ASTRA este unul simplu, dar în același timp complex, încărcat cu semnificații străvechi. „Vorbim de motivul dintelui de lup și cel al torsadei. Cele două motive la regăsim în special în lemn, pe porțile gospodăriilor din Ardeal până în Oltenia, din Crișana până în Dobrogea. Practic, reprezintă chintesența crezului celor care locuiesc pe aceste meleaguri vizavi de protecție, divinitate și frumos, iar noi în Muzeul din Aer Liber și toate colecțiile Muzeului ASTRA și în toate departamentele gestionăm moștenirea întregii Românii. Suntem o mică Românie”, spune directorul Muzeului în Aer Liber, Ciprian Ștefan.

Logo-ul se va regăsi pe tot ceea ce înseamnă textile săsești, ungurești, rome, ale pemilor.  „Ne trebuia acest logo pentru că ilustrează și altceva decât motivele despre care v-am vorbit, ilustrează acoperișul, protecția, dezvoltarea, ilustrează ceea ce înseamnă verdele. Plierea pe noile tendințe, plierea pe ceea ce înseamnă schimbările climatice pe care le simțim”, adaugă Ciprian Ștefan.

Muzeul ASTRA are o nouă identitate vizuală - Logo cu motivul dintelui de lup și al torsadei

„Nu ne-am abătut de la misiunea noastră”

Totodată, site-ul Muzeului a suferit schimbări și a devenit mai „prietenos” pentru accesarea de pe telefoane, deocamdată doar în limba română, însă în curând va fi și în limba engleză. Logo-ul în culorile alb și albastru se regăsește și aci. „Trebuia schimbată și fața Muzeului de aceea avem și un nou logo, în două culori alb și albastru. Albastru înseamnă apă, infinit, albul înseamnă puritatea ceea ce în ruralitatea din România exista și se respecta cu sfințenie. Nu ne-am abătut de la misiunea noastră și cumva am ascultat-o, am dus-o în contemporaneitate și vrem să o transmitem în felul acesta către publicul vizitator, să înțeleagă de ce Muzeul intră într-o nouă etapă de dezvoltare și de comunicare”.

Muzeul ASTRA are o nouă identitate vizuală - Logo cu motivul dintelui de lup și al torsadei

Aproximativ 80.000 lei pentru re-branding

Schimbarea site-ului, manualul de re-branding, magazinul online și alte componente care aduc Muzeul ASTRA într-o lumină actuală, însă păstrându-se semnificațiile de bază, au costat aproximativ 80.000 lei cu tot cu TVA. „O sumă mică din punctul meu de vedere pentru ceea ce ni s-a livrat și pretențiile pe care le avem”, spune directorul Muzeului ASTRA.

Prin intermediul magazinului online se urmărește generarea de noi venituri. ”Avem galerie de artă populară, de ce să nu vindem produsele și în online? De ce să nu fim o instituție ca oricare alta din Europa? Avem politica de a ajuta și sprijini meșterii populari, iar pentru că avem politica de conștientizare a publicului de valorile obiectelor din galerii, este obligatoriu să fim și în sfera digitală”, adaugă Ciprian Ștefan.

Muzeul ASTRA are o nouă identitate vizuală – Logo cu motivul dintelui de lup și al torsadei

 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică