veste bună pentru șoferi - scăpăm de semaforul de la boița de la jumătatea lunii iunie

În minivacanța de 1 Mai, sibienii și nu numai s-au putut bucura de lipsa semaforului de la Boița. Acest lucru s-a încheiat pentru moment, deoarece semaforul a revenit la locul lui și lucrările continuă. Totuși, se pare că lucrările vor mai dura până în luna iunie, iar odată cu vacanța circulația se va desfășura normal pe Valea Oltului. 

Semaforul de la Boița a fost ridicat în minivacanța de 1 Mai. Acest lucru i-a bucurat pe sibienii care în ultima perioadă au stat ore întregi în coloană. Demersul nu a afectat nici lucrările la transon, iar marți acestea au reînceput în forță.

„Nu au fost afectate lucrările pentru că așa era făcut planul de la bun început, noi ne-am fi dorit inclusiv de minivacanța de Paște să facem aceeași mișcare, dar din păcate atunci Poliția Rutieră nu a fost de acord, au considerat că nu sunt îndeplinite toate condițiile de siguranță rutieră să dăm drumul pe ambele părți. Constructorul s-a străduit cu ajutorul nostru și de 1 Mai am reușit să ridicăm semaforul. De marți, s-a repus semaforul, au început să desfacă structura drumului, se lucrează, deja avansează” ne-a spus Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov.

Trafic oprite în reprize de 15-20 de minute la finalul lunii Mai

La finalul lunii Mai, lucrările de la Boița se vor muta „peste drum”, unde se vor tăia copaci și se pune plase pentru a nu se mai repeta episoadele în care au căzut arbori sau pietre pe drum. Acest lucru va însemna că traficul va fi oprit pentru perioade de 15-20 de minute.

veste bună pentru șoferi - scăpăm de semaforul de la boița de la jumătatea lunii iunie

„Următoarea fază importantă este să începem lucrările pe partea cu muntele, pentru că acolo trebuie tăiați niște arbori și să montăm niște plase de retenție pe stânci ca să nu mai cadă copaci și probabil acest lucru se va întâmpla undeva pe la sfârșitul lunii mai. Singura problemă este că în momentul în care se apucă să taie copacii, pentru perioade foarte scurte, 15-20 de minute trebuie oprit traficul pe ambele sensuri. Asta este ultima fază care se va face” a mai transmis sursa citată.

Vacanța de vară fără semafor la Boița

Conform reprezentanților DRDP Brașov, odată cu vacanța de vară este posibil să nu mai existe semafor la Boița. Lucrările sunt în grafic, iar dacă vremea va fi bună se vor finaliza până la jumătatea lunii viitoare.

„Noi sperăm ca până când debutează perioada de vacanțe, adică a doua jumătate a lunii iunie să reușim să terminăm toată lucrarea. Inclusiv refacerea asfaltului pentru că acolo se va asfalta totul după terminarea lucrărilor de consolidare. Noi așa ne-am făcut planul” a spus Robert Elekes.

Vremea și numărul limitat de tronsoane, bețe în roate pentru lucrări

Vremea a reprezentat una dintre cele mai mari probleme cu care s-au confruntat constructorii de la Boița. Ploile abundente și zăpada târzie au pus bețe în roate, iar lucrările au durat mai mult. „Problema este aceea ca și până acum, depindem de vreme. Lucrările de consolidare încep din albie și asta a fost o problemă, dacă nivelul Oltului este foarte sus, ei nu reușesc să facă baza de la consolidare și acum în primăvară au fost perioade destul de îndelungate în care nivelul apei a fost foarte sus, fiind și zăpezile acelea foarte târzii și perioada asta ploioasă și nu au putut să lucreze la bază, nefăcând baza nu poate să lucreze nici deasupra. Depindem foarte mult de vreme” ne-a mai spus sursa citată.

veste bună pentru șoferi - scăpăm de semaforul de la boița de la jumătatea lunii iunie

O altă problemă a fost reprezentată de numărul limitat de transoane pe care au putut să îl pună. „Tot din motive de siguranță rutieră și aviz de la Poliție s-a scurtat foarte mult tronsonul pe care noi puteam să montăm semafoare, adică practic s-a redus la unul singur care are 250 de metri. Prin urmare, pun semafor pe 250 de metri și fac toate lucrările care trebuiesc făcute pe tronsonul respectiv și se mută după aceea mai încolo. Acest lucru reduce foarte mult eficacitatea muncii, pentru că trebuie să lucrezi pe un singur tronson, altfel te jucai, aici turnai beton, până se usca, făceai gabioane dincolo. Se puteau mișca mult mai bine. Planul inițial așa a fost, să existe două – trei zone cu semafoare, dar cu acest lucru nu a mai fost Poliția de acord și atunci s-a mai prelungit din păcate” a spus Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov.

Ultima oră

Comentariul meu