autostrada sibiu
foto: arhivă

Primăria Sibiu intenționează să elaboreze Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru construirea centurii de sud a Sibiului. Înainte să înceapă acest demers, municipalitatea trebuie să se consulte cu sibienii, care pot trimite observații și propuneri până în a doua jumătate a lunii mai. Traseul viitoarei variante ocolitoare a fost stabilit, fiind redate și concluziile studiilor realizate până în prezent. 

Observațiile sibienilor sunt necesare astfel încât să poată fi stabilite cerințele de elaborare a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru proiectul „construire Variantă Ocolitoare Sibiu Sud VOSS”. Acestea pot fi transmise, în perioada 24.04.2023 – 19.05.2023, pe adresa Primăriei Municipiului Sibiu, strada S. Brukenthal, nr. 2, pe email la adresa pms@sibiu.ro și la telefon 0269-208800 int. 551. (VEZI AICI DOCUMENTAȚIA PUSĂ ÎN CONSULTARE)

Traseul Variantei Ocolitoare Sibiu Sud

De-a lungul anilor, au fost propuse și discutate trei trasee ale centurii de sud. Primele două ar fi fost realizate în zone neconstruite, în zone arabile și pășuni. Cea de-a treia variantă prevedea realizarea unui tunel pe parcursul traseului. În urma analizelor, s-a stabilit că prima variantă este cea care va defini traseul. 

Potrivit memoriului de prezentare publicat pe site-ul Primăriei Sibiu, traseul Variantei Ocolitoare Sibiu Sud (VOSS) va porni din apropierea nodului rutier la autostradă (Șura Mică) pe DN 7H, va străbate o zonă cu terenuri agricole suprapus peste un drum de exploatare existent, va intersecția E 81 (între localitatea Cristian și Municipiul Sibiu), va străbate o zonă cu terenuri agricole peste Râul Cibin și Calea Ferată prin intermediul unui nou pasaj, va intersecta DJ 106R Sibiu – Poplaca, va ocoli Rezervația Naturală Dumbrava, respectiv o va subtraversa în zona comunei Rășinari, va intersecta DJ 106A Sibiu – Rășinari, va intersecta DJ 106D Sibiu – Cisnădioara, va intersecta apoi DJ 106C Sibiu – Cisnădie, va străbate o zonă cu terenuri agricole paralel cu Râul Seviș, va traversa Râul Seviș spre lacurile Șopa de pe raza comunei Șelimbăr, va continua înainte de lacurile Șopa spre E 68 pe care îl va intersecta în apropierea nodului rutier de autostradă din Șelimbăr. 

Varianta ocolitoare va avea astfel o lungime de aproximativ 21,390 kilometri, fiind un drum național de clasă tehnică II. Partea carosabilă va avea două căi unidirecționale, deci în total patru benzi de câte 3,50 metri fiecare. 

Mai puțină aglomerație și străzi mai bune în Sibiu

În prezent, în lipsa centurii, în partea de sud a muncipiului Sibiu apar deficiențe în ceea ce privește circulația rutieră. Mai exact, fiindcă rețeaua existentă nu asigură un trafic coerent și cu alternative pentru tranzitarea orașului, se formează blocaje în special în zilele lucrătoare. De asemenea, au loc multe accidente rutiere, timpii de deplasare sunt mai mari și la fel și cheltuielile conducătorilor auto cu combustibilul. Cheltuielile sunt mari și în ceea ce privește întreținerea infrastructurii rutiere, atât în Sibiu, cât și pe rețeaua de drumuri naționale și județele, datorate traficului rutier intens. Varianta Ocolitoare Sibiu Sud va scoate traficul din municipiul reședință de județ și va prelua și o parte din traficul către obiective turistice cum ar fi Stațiunea Montană Păltiniș, Mărginimea Sibiului și Stațiunea Ocna Sibiului. 

Câte mașini vor circula pe zi în 2033 pe VOSS

Studiile arată că pe Varianta Ocolitoare Sibiu Sud vor circula, în medie, între 24.000 și aproape 29.000 de mașini pe zi. „Noul sector de drum va atrage pe cele două sectoare (între intersecțiile de capete) 24.534 – 28.728 vehicule etalon autoturisme la 24 ore (medii zilnice anuale), la nivelul anului de prognoză 2033 și va deservi fluxurile de trafic care în prezent utilizează Autostrada Sibiu A1, contribuind în perioada de perspectivă la o mai bună distribuție a traficului pe rețeaua radială a Municipiului Sibiu și la reducerea congestiei circulației”, este concluzia autorităților. 

Centura de Sud ar urma să rezolve problema traficului greu și a celui de tranzit și va scurta distanțele și timpii de trafic pentru legăturile cu autostrada și pentru circulația în zona metropolitană. Șoseaua nou creată va asigura accesibilitatea la terenurile limitrofe care, cu timpul, vor atrage investiții care vor genera locuri de muncă plus valoare economică și venituri suplimentare la bugetele locale și centrale, sunt de părere autoritățile locale. 

Citește și: Centura de Sud a Sibiului contestată de zeci de sibieni – Nu vor ca drumul să treacă pe terenurile lor

Ultima oră

Comentariul meu

Publică