soluții practice de promovare online a afacerii, gândite să aducă rezultate imediate

Antreprenorii au responsabilitatea de a asigura afacerii lor un flux constant de clienți. Indiferent de anotimp, indiferent de situația macroeconomică, ei caută constant să își ofere serviciile sau să își vândă produsele noilor clienți.

Ce opțiuni au oamenii de afaceri în a-și promova afacerea online cu un buget restrâns, orientat spre rezultate imediate?

Constantin Gaspar, marketer de agenție, ne oferă răspunsuri.

Pentru afacerile în servicii, promovarea în Social Media: soluția imediată ca zeci de mii de oameni să afle despre afacerea lor

Este un mod simplu si eficient ca potentialii clienti sa afle cum afacerea ta ii poate ajuta. Ce conditii ar trebui sa indeplineasca o astfel de campanie? In primul rand, campania trebuie configurata in modul avansat din sectiunea de “Ads Manager”.

Apoi, gandit bine textul (mesajul) promotional. Cu atentie si corect gramatical. Foarte important cand scrii mesajul promotional! Utilizatorii nu stau in social media ca sa afle despre serviciile tale. Considera un aspect creativ atunci cand scrii mesajul, ca sa captezi interesul potentialilor clienti si increderea de a urma actiunea intentionata de tine (programare, cererea mai multor informatii etc).

Pentru ca afacerea ta nu este singura afacere care ofera astfel de servicii, este bine ca vizualurile pe care le folosesti (imagini, video) sa comunice profesionalism si sa fie suficient de creative, incat sa consolidezi pozitiv mesajul promotional.  Incepe o promovare locala si apoi, daca este cazul, extinde promovarea regional sau national. Adesea bugetele mici de inceput au cel mai mare randament cu o promovare locala, bine targetata.
Pentru astfel de afaceri si reclamele in Google Ads sunt o solutie, doar ca uneori costul crescut al acestora indeparteaza antreprenorii cu buget redus de marketing.

Campaniile de promovare cu bugete mai mici in Social Media (Facebook Ads / Instagram Ads), din experienta mea, performeaza mai bine decat alternativa Google Ads (cautari pe cuvinte cheie).

Pentru afacerile de tipul Magazine Online, promovarea Google Shopping Ads si Campanii de Tip “Cautare Cuvinte”

Antreprenorilor cu magazine online, primul pas pe care îl recomand este să listeze produsele în Google Shopping. Astfel produsele lor pot apărea în fața a milioane de utilizatori care folosesc Google să caute produse. Prima campanie în Google Ads recomandată de mine este o campanie de tipul Performance MAX. Configurează corect feed-ul de produse și folosește acest feed în noua  ta campanie. Acordă atenție mesajului promoțional. Fii clar, explicit și succint (în limita caracterelor disponibile).

Alege înțelept imaginile campaniei. Ideal acestea nu sunt cele standard cu fundal alb și nu au foarte mult text. Imaginile care arată modul în care se folosesc produsele sunt cele recomandate.

Important la campaniile de Google Shopping Ads este să li se ofere timpul necesar de învățare, încât algoritmul să devină eficient în rezultate. Recomand aici de alocat un minim de 50 de lei pe zi pentru cel puțin o lună de zile. La bugetele mici de marketing îndrum antreprenorii să dea dovadă de răbdare și perseverență. Chiar dacă aceste moduri de promovare sunt intenționate să aducă rezultate imediate, nu întotdeauna apar ușor sau imediat.

Despre Constantin Gaspar

Constantin creează campanii de promovare și marketing online din 2017. Este inginer în Calculatoare de Profesie, și om de marketing și publicitate din pasiune. Promovează în medie 10 – 12 proiecte lună de luna din diverse industrii (servicii și shop-uri online).

Activitatea sa implică crearea a noi campanii creative și optimizarea lor încât să obțină rezultatele dorite în vânzări pentru clienții săi. Pentru managerii și administratorii care vor să beneficieze de experiența de marketing a unui profesionist, pot afla mai multe detalii pe site sau telefonic – www.StudioKing.ro

Ultima oră

Comentariul meu