Guvernul aprobă joi, exproprieri suplimentare pentru Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, potrivit informării Executivului. Lotul 4, Curtea de Argeș -Tigveni are o lungime de 10 kilometri, iar constructorul PORR (Austria) a început organizarea de șantier încă din martie.
Contractul a fost semnat în noiembrie 2021 pentru o ofertă de aproape 1,7 miliarde lei, adică 340 de milioane de euro (34 milioane de euro/km). Termenul de execuție este de 44 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (OIL), iar cea mai dificilă lucrare de artă este tunelul de 1,3 kilometri de la Momaia, primul tunel veritabil de autostradă cu traseu în zona de munte. Și UMB va începe lucrările pe A1 Lugoj – Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar într-o zonă cu un relief mai ușor, scrie Economedia.
Pentru lotul Curtea de Argeș – Tigveni (jud. Argeș) vor fi expropriate 364 de imobile proprietate privată cu o suprafață totală de peste 500.000 metri pătrați. Exproprierile se fac pe raza municipiului Curtea de Argeș și a localității Tigveni, iar valoarea despăgubirilor este de aproape un milion lei : „Pentru realizarea lucrărilor aferente Secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș din cadrul obiectivului de investiții „Autostrada Sibiu – Pitești”, declanșarea procedurii de expropriere a fost aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 518/2020 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada Sibiu- Piteşti” – Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Pentru realizarea lucrărilor aferente Secțiunii 4 din cadrul Autostrăzii Sibiu – Pitești, respectiv pentru Lotul 1 cuprins între km 81 +900 – km 91 + 761, Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire a fost aprobat prin Avizul C.T.E. – C.N.A.I.R. – S.A. nr. 5359/20.01.2023. Conform avizului este necesar a se ocupa o suprafață suplimentară totală de 512.787 mp, aferentă unui număr de 364 imobile, asupra cărora se va declanșa procedura de expropriere. Suma necesară aferentă despăgubirii pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică este de 951 mii lei pentru 364 de imobile în suprafață totală de 512.787 mp, reprezentând teren cu sau fără investiții”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.
De la Pitești la Curtea de Argeș (Lotul 5) Astaldi ar trebui să termine lucrările în 2025, iar pe lotul 3 Tigveni-Cornetu cu o lungime de 37 km. să înceapă execuția cel târziu în vara anului viitor (12 luni proiectare/45 execuție). Pe Lotul 2 Boița-Cornetu (31 km.) cel mai greu dintre cele cinci loturi, Asocierea Mapa-Cengiz are termen de proiectare de 18 luni calculat din iulie 2022.