Care sunt cele mai bine vândute mașini la începutul lui 2023, în România - Dacia domină topul
sursa foto: Economedia

Piața auto din România a început anul 2023 în forță, înregistrând o creștere semnificativă a înmatriculărilor de autovehicule noi în primele trei luni. Potrivit datelor oficiale, numărul de înmatriculări a crescut cu aproape 30% față de aceeași perioadă a anului trecut

Experții spun că multe dintre autoturismele noi sunt comandate din 2022 și au ajuns abia acum la proprietari. Totuși, termenele de livrare se vor micșora în acest an, relatează PRO TV.

Așa cum s-a întâmplat și anul trecut, șoferii români caută în primul rând mașini noi.

În total, în primele trei luni ale acestui an, au fost înmatriculate peste 36.000 de mașini, în creștere cu aproape 30 de procente față de perioada similară a anului trecut, când au fost înmatriculate aproximativ 29.000. Acest segment a fost pe plus și 2022. Anul trecut, șoferii au condus aproape 130.000 de mașini noi, iar numărul lor a fost mai mare cu aproximativ 7 procente față de 2021.

Brandul Dacia ocupă prima poziție. Marca românească a grupului Renault numără peste 13.500 de înmatriculări noi, față de cele 7.000 înregistrate anul trecut.

Daniel Popescu,jurnalist auto: „DACIA Spring se va vinde foarte bine datorită prețului foarte bun și apar și modele electrice. Renault Megan care este accesibil și este posibil să apară și anumite modele din China – care vor fi accesibile”.

Pe locul doi, cu puțin peste 3.000 de mașini vândute, este marca Renault, iar pe locul trei se află Hyundai, cu peste 2.400 de mașini înmatriculate. Urmează Skoda, Toyota, Volskswagen, Ford, Mercedes, BMW și Suzuki.

Adrian Sandu, ACAROM: „Vedem față de anul trecut și o îmbunătățire a termenelor de livrare, o scădere a acestora. Variază și în funcție de la model. Pot varia între două și cinci luni”.

Alexandru Seremeț, PR al unui producător auto: „Ce este diferit față de anul trecut – foarte important începem să avem posibilitate de livrare a autoturismelor de pe stoc. Avem anumite oferte. Stocurile încep să crească și crează oportunități pentru clienți. Nu trebuie să dau o comandă din fabrică, pot să plec cu ea din showroom”.

La polul opus, în primele trei luni ale anului, înmatriculările de autoturisme second hand au avut o scădere de 4,5 procente.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică