semnal de criză - mai cumpătați cu apa îmbuteliată - românii revin la consumul de apă de la chiuvetă
Foto Andres Siimon on Unsplash

Un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research arată că, deși majoritatea românilor continuă să consume apă îmbuteliată, plată sau carbogazoasă, interesul pentru această categorie de produse a scăzut considerabil în ultimii doi ani, de la 58% în 2021 la 45% în prezent. Această schimbare pare să fie determinată de creșterile de prețuri înregistrate în lanțul de produse, inclusiv apa îmbuteliată, fapt ce determină consumatorii să caute alternative mai economice.

Vârsta a treia renunță la apa îmbuteliată

Studiul evidențiază și o creștere a încrederii în apa de la chiuvetă. În prezent, 38% dintre români consideră că pot bea apă direct de la chiuvetă fără să le fie afectată sănătatea, față de 30% în 2021. Această atitudine este mai accentuată în rândul persoanelor mature, de peste 56 de ani.

În ceea ce privește cantitățile preferate de apă îmbuteliată, românii tind să cumpere ambalaje de 2l sau 5l pentru apa plată, în timp ce ambalajele de 2l sunt cele mai populare pentru apa minerală carbogazoasă. Generația Z prezintă un interes mai mare pentru cantități mai mici, precum 0,5l sau 1l, această categorie de vârstă preferând să aibă o sticlă cu apă când sunt pe drum.

Prețul apei imbuteliate e decisiv în comportamentul consumatorilor

Accesibilitatea prețului a devenit cel mai important criteriu în decizia de cumpărare a apei îmbuteliate, fie ea plată sau carbogazoasă. Acest aspect a devansat calitatea percepută a produsului, care era considerat principalul criteriu în urmă cu doi ani. În contextul instabilității economice actuale, românii se orientează către brandurile cu prețuri accesibile și experiențe anterioare pozitive.

Pe lângă prețul accesibil, alte criterii importante în alegerea apei îmbuteliate sunt mărimea ambalajului, compoziția apei și experiența anterioară cu brandul. În cazul apei minerale carbogazoase, calitatea produsului rămâne un factor important, în special pentru persoanele cu vârste între 45 și 55 ani.

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 15-21.03.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%.

Ultima oră

Comentariul meu