Reprezentantul Porr a mai spus că tunelul ce urmează să fie construit pe secțiunea 4 are niște particularități: „va fi echipat în acord cu normativele europene, o să aibă sisteme de ventilație, sisteme de evacuare, iluminat, sisteme de comunicare de trafic, o să aibă două clădiri, una la intrare și una la ieșire, pentru control și operare tunel”.
Lopes a adăugat că pe lângă cei 1,3 km de tunel, pe acest lot va mai fi construit un nod rutier la Tigveni și 2,1 km de pod, iar restul va fi autostradă clasică, echipată cu semnalizare rutieră.
„Preconizăm că intrăm la lucrare permanent propriu – zis undeva în iulie, august. Avem niște pași de urmărit cu contractul”, a spus reprezentantul Porr, care a amintit că a fost emisă autorizația de construire.
Lopes a dat asigurări că „lucrarea va fi gata în 2026”, înainte de termenul oficial de finalizare de 2027, menționat pe site-ul CNAIR.
Contractul pentru execuția secțiunii 4 din Autostrada Sibiu – Pitești a fost semnat în noiembrie 2021 pentru 1,7 miliarde de lei. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în martie 2022. Durata contractului include 16 luni pentru proiectare și 44 de luni pentru execuție.
Autostrada Sibiu – Piteşti, cu o lungime de peste 122 de km, este împărțită în cinci secțiuni. Austriecii de la Porr, care au finalizat secțiunea 1, vor construi secțiunea 4. Italienii de la WeBuild/Astaldi și-au adjudecat secțiunile 3 și 5 iar secțiunea 2 a fost câștigată de turcii din asocierea Mapa – Cengiz.
În cursa pentru primul tunel lung de autostradă din România ar putea intra și constructorul român UMB, care a câștigat în asociere cu un constructor din Bosnia contractul pentru secțiunea tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva (A1).
În România au fost construite în urmă cu peste 10 ani tuneluri mai mici de autostradă, precum Tunelul Săcel (340 m) pe A1 în județul Sibiu.