produse scoase de pe rafturile magazinelor - producătorii renunță la ele pentru că nu le pot scumpi

În următoarea perioadă, o serie de produse alimentare populare vor fi retrase de pe rafturile magazinelor, din cauza costurilor mari de producție pe care producătorii nu le pot susține. Mai mult decât atât, producătorii nu pot își permite să crească prețurile acestor produse, astfel că se confruntă cu decizia de a renunța la ele complet.

Companiile majore de consum, inclusiv Kraft Heinz şi Conagra Brands,sacrifică linii de produse pentru a combate costurile care cresc rapid şi scăderea cererii consumatorilor, au spus directorii în această săptămână, transmite Reuters, citat de Adevărul.

Multe companii au început să-şi reducă ofertele în timpul pandemiei şi reînnoiesc agresiv aceste eforturi, eliminând articolele mai puţin populare pentru a se concentra pe produse la care pot creşte mai uşor preţurile, pe fondul inflaţiei prelungite ale produselor alimentare.

Directorii Nestle şi Unilever au declarat că au înregistrat economii de miliarde după ce au renunţat la produsele cu vânzări slabe din portofoliile lor de produse.

Maioneza Heinz, scoasă de pe piață

Eliminarea produselor mai puţin populare face parte dintr-un ”program de reducere a complexităţii” în curs de desfăşurare la Kraft Heinz, au declarat directorii săi la Conferinţa Consumer Analyst Group din New York, săptămâna aceasta. Recent, compania a scos din fabricaţie Heinz Real Mayonnaise.

Directorul general al Mondelez International, Dirk Van de Put, le-a declarat analiştilor de pe Wall Street, la conferinţă, că producătorul Oreo are reguli clare privind înlocuirea produselor vechi cu altele noi.

Martin Renaud, un director de marketing de top la Mondelez, a declarat pentru Reuters că producătorul de ciocolată are ”prea multe arome”. ”Uneori avem tendinţa de a lansa o mulţime de lucruri pentru că sunt interesante, dar trebuie să fim foarte riguroşi”, a spus Renaud. Pe măsură ce Mondelez adaugă produse cu puncte de preţ diferite, adaugă complexitate, a mai spus el.

Produse de dimensiuni mai mici, dar la „discount”

Companiile reduc ofertele de produse pentru a face loc pentru altele noi, cum ar fi versiuni de dimensiuni mai mici pentru magazinele cu discount sau versiuni mai mari pentru lanţuri de depozite precum Costco, a declarat Justin Cook, lider în cercetarea produselor de larg consum la Deloitte.

Este mai scump să faci un produs cu volum mai mic. Dacă nu este un articol de înaltă performanţă pe care oamenii trebuie să-l aibă absolut, companiile simt că este mai greu să crească preţul”, a spus Cook.

Nestle a spus că renunţare la produse a generat anul trecut economii de 1 miliard de franci elveţieni (1,06 miliarde de dolari), în timp ce Unilever a spus că practica a economisit 2 miliarde de dolari. Comercianţii cu amănuntul cer, de asemenea, produse noi, care se vând rapid, pentru a-şi spori propriile vânzări slabe.

Produsele cel mai probabil să fie eliminate sunt cele cu o nişă sau o popularitate limitată. Heinz Real Mayonnaise deţine o cotă mică pe piaţa globală, potrivit firmei de cercetare Euromonitor.

Mai puține varietăți de înghețată pe piață

Unilever, care produce Magnum și Ben & Jerry’s, slăbește varietatea de înghețată pe care o vinde, a declarat șeful financiar Graeme Pitkethly luna aceasta, la un apel pentru venituri.

Compania a folosit de peste doi ani inteligența artificială în programul său „Polaris” pentru a ajuta la gestionarea sortimentului său. A creditat Polaris deoarece și-a redus varietatea de produse cu aproximativ 20%. De asemenea, Unilever a tăiat aproximativ 5.000 de tipuri de produse din categoria de îngrijire personală.

Producătorii de alimente au tendința de a sacrifica produsele fără prea multă agitație. La conferința despre produse de larg consum au evidențiat noi oferte, multe dintre ele alimente din ce în ce mai populare de mână pe care oamenii le pot mânca în timp ce derulează pe telefoane, dar asta nu înseamnă că oamenii nu observă când un articol iubit dispare de pe raft.

Ultima oră

Comentariul meu