primăria caută firme care să repare străzile din sibiu în următorii patru ani 
foto: arhivă

Primăria municipiul Sibiu caută o firmă care să întrețină și să repare străzile din oraș. În contractul care va fi semnat pe patru ani se specifică faptul că va fi nevoie să fie întreținut nu doar carosabilul, ci și pistele de bicicletă, trotuarele, parcările, aleile, podurile și zonele pietonale. Potrivit anunțului de licitație, valoarea contractelor pentru lucrări se ridică la aproape 60 de milioane de lei. 

Municipalitatea caută, prin achiziție publică, firmă (sau firme) care să se ocupe de întreținerea și repararea străzilor din Sibiu în următorii patru ani. Potrivit caietului de sarcini, constructorul va avea în grijă suprafața carosabilă, trotuarele, pistele de bicicletă, aleile, parcările, acostamentele, alveolele, podurile, podelele și alte zone pietonale. 

„Lucrările descrise în continuare vor trebui să acopere nevoile autorității contractante de a menține întreaga rețea de străzi a orașului în stare corespunzătoare pentru circulația publică, atât din punctul de vedere al stării fizice, cât și din cel al siguranței circulației, pentru o perioadă de 48 de luni. Din acest motiv, cunoscând și faptul că administratorul străzilor nu poate prevedea incidența deteriorărilor nici ca locație și nici ca dimensiuni, sunt enumerate categoriile de lucrări necesare pentru remedierea deteriorărilor cunoscute din anii anteriori, însoțite de cantități estimate pentru fiecare din aceste categorii. Pe măsura apariției deteriorărilor și inventarierii acestora, administratorul străzilor va emite comenzi de lucru, în care se vor preciza locațiile și intervențiile de executat”, se arată în caietul de sarcini.

În cazul reparațiilor cu caracter de urgență, municipalitatea vrea ca acestea să fie rezolvate de constructor în maxim 24 de ore de la data emiterii comenzii. Practic, este vorba despre intervențiile pentru repararea gropilor apărute în carosabil, trotuare, piste de biciclete, de exemplu în urma ploilor abundente sau pe străzi pavate, care pun „în pericol iminent integritatea fizică a oamenilor”. Defectele izolate apărute în carosabil, pe o suprafață de până la 100 de metri pătrați, vor trebui să fie remediate în termen de trei zile. În cazul în care va fi nevoie să se refacă asfaltul din trotuar, pe un singur amplasament, pe o suprafață de până la 500 mp, constructorul este obligat să finalizeze lucrarea în trei zile. În centrul orașului va fi nevoie de mai multă atenție – fiindcă o zonă turistică. „Datorită caracterului turistic al centrului istoric al Municipiului Sibiu, toate lucrările de reparații în această zonă vor fi tratate ca intervenții în regim de urgență. Ofertantul are obligația de a lua în calcul acest lucru, în special la intervențiile necesare pentru remedierea defectelor survenite la suprafețele pavate cu piatră cubică sau plăci de andezit”, se arată în caietul de sarcini. 

Lucrările se vor desfășura fără închiderea circulației, se arată în caietul de sarcini, și doar după obținerea tuturor avizelor. Constructorul va fi obligat să amplaseze indicatoare rutiere temporare, în vederea reglementării desfășurării traficului. În plus, constructorul va avea în vedere faptul că, în anumite cazuri, pentru ca traficul să nu fie major perturbat, va fi nevoit să lucreze și noaptea, dar și în zilele de sâmbătă și duminică sau în alte sărbători legale. 

Valoarea estimată a tuturor contractelor de achiziție publică pentru întreținerea și repararea străzilor din Sibiu este de 59.286.227,40 lei fără TVA. 

Ultima oră

Comentariul meu