Un bărbat în vârstă de 48 de ani, din județul Vâlcea, a murit, duminică noaptea, după ce a căzut de pe un viaduct, pe autostrada Sibiu – Boița, în încercarea de a se feri de un autoturism care circula cu viteză și haotic spre el. Omul s-a prăbușit în hău de la o înălțime de peste 25 de metri, asta fiindcă între parapeții mediani, care separă sensurile de mers, era un gol. În urma acestui incident, care, din păcate, nu este primul, asociația Pro Infrastructură cere Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să monteze un grilaj între sensuri, pentru a evita, pe viitor, repetarea tragediei.
Asociația Pro Infrastructură cere autorităților să ia măsuri în urma accidentului tragic petrecut, duminică, pe autostrada Sibiu – Boița, atunci când un om a căzut în gol printre parapeți.
CITEȘTE ȘI: Marius, bărbatul care a căzut în gol de pe viaductul Tălmaciu – Coborâse din microbuz să-i ajute pe răniții din accident
„Al doilea mort prin cădere în gol de pe pod! CNAIR, deșteptarea! Duminică seara, pe Autostrada A1 Sibiu-Boița, un șofer oprit pe un viaduct din cauza unui accident în lanț întâmplat noaptea a sărit peste parapet ca să evite a fi lovit, neștiind că dedesubt este un hău. Este al doilea accident de acest tip după cel de pe Autostrada A3 Turda-Gilău din 2018. În condițiile în care numărul de victime pe autostradă este foarte mic, este prea mult să avem două decese cauzate doar de o simplă proiectare deficitară!”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, există o soluție simplă pentru a evita, pe viitor, astfel de tragedii. Pe o autostradă din România a fost era implementată această măsură. „Soluția salvatoare este simplă și este implementată DEJA de CNAIR la UNELE poduri. Exemplu, pe Autostrada A3 lângă Târgu Mureș: un grilaj (grătar) care împiedică astfel de căderi, instalat între sensuri”, adaugă Pro Infrastructură.
Aceștia cer responsabililor din CNAIR să includă aceste grilaje – elemente de protecție – la toate structurile drept cerință standard obligatorie în proiectare și execuție și să ia toate măsurile de avertizare necesare așa încât șoferii să realizeze că dincolo de parapet nu vor călca pe sol, chiar dacă dincolo se vede o bandă de circulație. „Acest grilaj este cu atât mai important cu cât în alte țări se recomandă părăsirea autovehiculului și adăpostirea în spatele parapetului pentru a evita riscul de a fi loviți de cei care vin (cu viteză) din spate”, spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Reprezentanții DRDP Brașov au declarat, pentru Ora de Sibiu, că astfel de grilaje de protecție se montează doar în zonele în care există alte căi de circulație dedesubtul viaductelor sau podurilor. De altfel, în cazuri excepționale, aceste plase de siguranță pot fi montate și acolo unde există zone de locuit apropiate. „În proiectul tronsonului de autostradă Sibiu – Boița nu a fost prevăzută montarea acestor plase de protecție, fiindcă nu există căi de circulație dedesubtul viaductului respectiv. Ele se montează și în cazul în care există localități învecinate podului, viaductului, în locuri unde ne așteptăm să ajungă oameni pe jos în mod frecvent, lucru care oricum este interzis prin lege”, spune Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov. Acesta adaugă că, în Mureș, există pe autostradă astfel de grilaje, într-o zonă aflată în apropierea caselor.
Sursa foto: Facebook/Asociația Pro Infrastructură