cum să nu iei „țeapă” când angajezi meseriași care fac mobilă pe comandă și renovări la sibiu - ponturi importante de aplicat
Sursa foto: Pinterest

În ultimele luni, mai mulți sibieni au fost înșelați de antreprenori care realizau mobilă la comandă sau se ocupau cu renovări interioare. De asemenea, au fost cazuri în care proprietarul unui apartament din Sibiu „a dat țepe” mai multor persoane. Din acest motiv, am discutat cu mai mulți profesioniști din cele trei domenii pentru a înțelege ce trebuie să facă sibienii ca să nu treacă prin astfel de situații.

În principiu, este esențială semnarea unui contract, însă după ce a fost citit în întregime și, mai ales, înțeles. Totodată, comunicarea dintre client și furnizorii de servicii trebuie să fie una transparentă, astfel încât să nu existe surprize neplăcute. Teodora Miklosi, administratorul firmei Kitchen Tailors Sibiu, a spus care sunt cele mai importante principii de respectat în ceea ce privește mobila realizată la comandă.

„Mulți lucrează în acest domeniu fără contract pentru a evita TVA-ul. Eu insist să se discute pe baza contractului și pe importanța existenței unui contract. Este esențial să semneze un contract indiferent dacă vorbim despre mobilă, cumpărarea unei case sau alte servicii. În contract este important să fie menționate absolut toate detaliile, astfel încât atât noi, cât și clientul să ne asumăm anumite responsabilități. Trebuie să mai fie și o anexă în care să apară materialele, planul sau proiecțiile”, spune administratorul.

Citește și: Un vâlcean a înșelat zeci de oameni la Sibiu cu mobilă la comandă – Ia avansul și dispare

Transparență în comunicare

Teodora Miklosi insistă și pe prezența unei comunicări transparente pentru a nu apărea neînțelegeri, mai ales în ceea ce privește costurile. Aceasta susține că orice client trebuie să pună întrebări pentru ca atunci când semnează contractul să fie totul clar. De exemplu, să știe de la început dacă electrocasnicele sunt incluse sau nu, care este costul de montare sau termenul de livrare.

„Selecția în online se face destul de greu. Ca și client trebuie să mergi la firma unde are un istoric și clienți de la care se poți cere un feedback. Clienții ar trebui să fie foarte atenți când discută despre un proiect și să se asigure că este prețul întreg și că nu există costuri în plus. Aș sfătui orice persoană să fie atentă la cât de deschis la comunicare este furnizorul și să ia o decizie cât se poate de documentată. Este important să fie atenți să nu simtă că li se «bagă mâna în buzunar», iar dacă simt asta să pună întrebări până este totul clar”, spune Miklosi.

„Nu se dau niciodată bani fără contract”

Din perspectiva închirierii unui apartament sau a renovării unei locuințe, problema se pune în același mod. Pentru evitarea „țepelor” date de diferiți indivizi din Sibiu, semnarea contractului este esențială. „În primul rând, cea mai mare greșeală este atunci când se acceptă să se lucreze fără contracte deoarece odată semnat contractul, dacă una dintre părți este rău-voitoare este mai ușor de depus plângere la poliție și de recuperat banii. Persoanele care vor să închirieze un imobil sau vor să îl cumpere pot cere Cartea Funciară pentru a nu exista suspiciuni referitoare la proprietar. În momentul în care se apelează la o agenție imobiliară, aceasta are deja toate informațiile necesare despre proprietate. Cel mai important este să se lucreze legal, cu contract și cu banii la vedere. Țepele apar atunci când nu există contact direct cu proprietarul și când nu sunt actele clare”, spune Lucian Tarchilă, Manager de vânzări la agenţia “Oglan Imobiliare”.

Citește și: Țepe cu chirii la Sibiu – Un proprietar ia banii, dar nu dă cheile – Acum doi ani, era reținut pentru aceeași faptă 

„Din punctul meu de vedere, trebuie să faci contract de la bun început. Contractul trebuie citit înainte de semnare pentru a înțelege care sunt clauzele. Noi, de exemplu, le lăsăm clienților o zi pentru a le citi foarte bine și mai apoi să le semneze dacă sunt de acord. Pe parcursul lucrării trebuie păstrată transparența comunicării cu clientul pentru că pot apărea probleme neprevăzute care trebuie discutate” spune administratorul unei firme de construcții din Sibiu.

Citește și: Un nou țepar la Sibiu – Promite lucrări de renovări interioare, ia avansul și apoi dispare

 

Ultima oră

Comentariul meu