Ford Motor intenționează să elimine până la 3.200 de locuri de muncă în Europa și să mute o parte din activitatea de dezvoltare a produselor în Statele Unite, a declarat sindicatul IG Metall din Germania, promițând acțiuni care vor perturba producătorul auto de pe întreg continentul.
Creșterea costurilor pentru materialele pentru bateriile vehiculelor electrice și încetinirea preconizată a economiilor americană și europeană pun presiune asupra producătorilor auto pentru a reduce cheltuielile. Războiul prețurilor pentru vehiculele electrice lansat de Tesla la începutul acestei luni a intensificat această presiune, au declarat analiștii.
Compania vrea să desființeze până la 2.500 de locuri de muncă în dezvoltarea produselor și până la 700 în funcții administrative, cele mai afectate fiind locațiile din Germania, a declarat IG Metall.
Muncitorii de la uzina din Köln a producătorului auto american, care are aproximativ 14.000 de angajați – inclusiv 3.800 la un centru de dezvoltare din zona Merkenich – au fost informați despre aceste planuri în cadrul ședințelor comitetului de întreprindere de luni.
Purtătorul de cuvânt al Ford în Germania a refuzat să comenteze, făcând referire la o declarație de vineri, în care a spus că trecerea la producția de vehicule electrice (EV) necesită schimbări structurale și că nu va spune mai multe până când planurile nu vor fi finalizate.
Un purtător de cuvânt de la sediul central al constructorului auto din Michigan a declarat că discuțiile cu comitetele de întreprindere germane continuă și că firma trebuie să fie „mai competitivă” pe măsură ce trece la vehiculele electrice. El nu a dorit să comenteze cu privire la planurile specifice de angajare.
Anul trecut, Ford a anunțat o investiție de 2 miliarde de dolari pentru extinderea producției la uzina sa din Köln în vederea realizării unui model complet electric pentru piața de masă. Uzina produce în prezent Ford Fiesta, precum și motoare și transmisii.
Constructorul auto, care are aproximativ 45.000 de angajați în Europa, plănuiește șapte noi modele electrice în regiune, o unitate de asamblare a bateriilor în Germania și o societate mixtă de producție de celule de nichel în Turcia, ca parte a unei inițiative majore în domeniul vehiculelor electrice pe continent.
De asemenea, are un parteneriat cu Volkswagen pentru a produce 1,2 milioane de vehicule pe platforma electrică MEB a constructorului auto german, pe o perioadă de șase ani.
Acest parteneriat rămâne în vigoare, au declarat reprezentanții Ford și Volkswagen, deși purtătorul de cuvânt al Ford din SUA a adăugat că rolul Volkswagen în următoarea generație de vehicule electrice europene ale Ford nu a fost încă stabilit.
Volkswagen a avertizat în iunie anul trecut cu privire la reducerea „semnificativă” a locurilor de muncă pe termen scurt la fabrica sa din Spania și la uzina sa din Saarlouis, Germania, deoarece trecerea la producția de vehicule electrice înseamnă că va fi nevoie de mai puține ore de muncă pentru asamblarea mașinilor.
Marjele de profit înainte de impozitare ale Ford în Europa au fost de 2,2% din vânzări în primele nouă luni ale anului 2022, cu mult sub nivelurile din America de Nord. De asemenea, a avertizat în octombrie cu privire la slăbirea condițiilor economice din Europa.
„Dacă negocierile dintre comitetul de întreprindere și conducere în următoarele săptămâni nu vor asigura viitorul lucrătorilor, ne vom implica în proces”, a declarat IG Metall. „Nu ne vom abține de la măsuri care ar putea avea un impact serios asupra companiei, nu doar în Germania, ci în întreaga Europă”.