Acest indicator a mai fost folosit și înainte de apariția legii 132/2017, a RCA, însă de această dată pare că ponderea sa în calculele asigurătorilor este mult mai importantă. Simplu spus, dacă mașina asigurată este înmatriculată într-o localitate sau județ cu frecvență și severitate mare a accidentelor, prima de asigurare va fi mai mare decât cea standard. Pe de altă parte, însă, iar aici intră cea mai mare parte a localităților din România, șoferii din localitățile cu daunalitate mai scăzută decât media sunt bonusați.
Este o abordare firească, în condițiile în care firmele de asigurare își calculează prețurile în așa fel încât să poată acoperi plata daunelor și să realizeze și profit. Cu cât riscurile sunt mai mari, cu atât și costurile sunt mai mari și invers.
„Dacă un șofer de 49 de ani care conduce o mașină cu cilindree de 1,4 litri în orașul Gherla din județul Cluj ar plăti aproximativ 802 lei pentru o poliță RCA, un șofer cu aceleași referințe, dar care conduce în orașul Cluj, plătește în jur de 1.300 de lei. Menționăm că este vorba despre oferte reale și nu despre estimări. Într-o altă comparație, un șofer cu vârsta între 30 și 35 de ani care conduce în Odorheiu Secuiesc va plăti, conform datelor noastre, aproape la jumătate față de un șofer cu aceeași vârstă din Constanța, ambii conducând un automobil cu capacitatea cilindrică între 1,8 și 2 litri. Mai exact, șoferul din Constanța ar da peste 3.000 de lei pe o poliță RCA, în timp ce șoferul din Odorheiu Secuiesc plătește în jur de 1450 de lei.”, arată calculele www.studiifinanciare.ro