Soluții pentru rezolvarea problemei vântului de pe autostrada Sibiu – Boița. Ce au făcut alte țări în astfel de situații

Vântul puternic reprezintă una din principalele probleme întâlnite la autostrăzi și viaducte, inclusiv în Sibiu. Pentru a evita accidentele s-au găsit diferite soluții precum limitarea vitezei sau bariere contra vântului. Iată care sunt cele mai întâlnite metode de reducere a vitezei vântului pe autostrăzi. 

Limitarea vitezei pe poduri 

Printre cele mai întâlnite metode este limitarea vitezei în zonele afectate. De exemplu, în Marea Britanie, circulația pe Podul Orwell, în timpul rafalelor puternice de vânt se face numai cu viteza redusă. Astfel, din 2021, au fost amplasate semnale de avertizare pentru șoferi să reducă viteza la  60 mph (96.5 km/h) pentru viteze ale vântului de până la 45 mph (72 km/h) sau o limită de viteză a șoferului de 40 mph (64 km/h) dacă sunt prognozate viteze ale vântului între 45 mph și 60 mph. Podul va fi închis dacă se preconizează viteze ale vântului de 60 mph sau mai mult din cauza riscului de siguranță pentru șoferi.

Soluții pentru rezolvarea problemei vântului de pe autostrada Sibiu – Boița. Ce au făcut alte țări în astfel de situații
Sursă foto: Traffic Technology Today

Pe pod au fost instalate și camere de viteză pentru a respecta limitele maxime de viteză afișate pe indicatoarele electronice de viteză. Înainte de limitarea vitezei, podul era închis în timpul rafalelor foarte puternice de vânt, acum acesta va rămâne deschis în timpul furtunilor, iar asta va însemna mai puțină aglomerație în oraș din cauza închiderii podurilor.

Și la Sibiu a fost aplicată această metodă,unde limita de viteză de pe primul lot al autostrăzii ce unește Sibiul de Boița este mai mică cu 10 km/h decât viteza maximă admisă, iar pe alocuri aceasta scade datorită riscurilor care pot fi întâmpinate de șoferi.

Citește și: Limită de viteză de 120 km/h pe cea mai nouă autostradă din Sibiu – Pe viaductul de la Tălmaciu va fi redusă la 80 km/h

Plantarea copacilor pentru a reduce viteza vântului 

O altă soluție găsită pentru a ameliora viteza vântului este construirea unui paravan care ajută la redirecționarea vântului. Paraventul este o barieră folosită pentru a reduce și redirecționa vântul. Ele constau de obicei din copaci și arbuști, dar pot fi și culturi perene sau anuale și ierburi, garduri sau alte materiale. Reducerea vitezei vântului în spatele unui paravan modifică condițiile de mediu sau microclimatul din această zonă adăpostită.

Soluții pentru rezolvarea problemei vântului de pe autostrada Sibiu – Boița. Ce au făcut alte țări în astfel de situații
Sursă foto:
World Architecture Community

O parte din vântul care se apropie curge prin paravan, iar restul se învârte în jurul capetelor, dar cea mai mare parte este forțată în sus și peste vârful paravanului. Structura paraventului – înălțimea, densitatea, numărul de rânduri, compoziția speciilor, lungimea, orientarea și continuitatea determină calea pe care o va urma vântul și, ca urmare, determină cât de eficient va fi paravanul în reducerea vitezei vântului și modificarea microclimatului.

Barierele de vânt montate pe viaducte

Viaductele de autostrăzi înalte care traversează văile din Italia sunt supuse vântului transversal, constant sau în rafale, care uneori depășesc 100 km/h. Asemenea vânturi constituie un pericol pentru trafic, motiv pentru care au fost implementarea bariere pentru a opri circulația vântului cu o viteză foarte mare. Pe Viaductul Gorsexio au fost amplasate bariere din beton, acestea fiind formate din șipci înclinate fixate pe stâlpi montați deasupra bordurii de siguranță la marginea viaductului, realizând o înălțime totală de 2,50 m de la suprafața drumului. 

Soluții pentru rezolvarea problemei vântului de pe autostrada Sibiu – Boița. Ce au făcut alte țări în astfel de situații
Sursă foto: Yente.com

 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică