ce trebuie să căutați atunci când cumpărați o cască de motociclist

Fiind singura piesă de echipament de protecție care este o cerință legală, o cască moto de protecție este probabil cea mai importantă piesă de echipament pentru motociclete pe care o veți deține.

Dar de unde știți că modelul de căști moto la care vă uitați în magazinul încălzit, uscat și bine luminat este cel mai bun pentru dumneavoastră – la urma urmei, există o gamă vastă de căști moto diferite, în nenumărate forme și mărimi, pentru toate bugetele, în tot felul de nuanțe.

Cu toate acestea, o cască trebuie să fie cea potrivită pentru dvs. pentru ca aceasta să își facă treaba cum trebuie, dacă și când trebuie. Așa că țineți cont de aceste sfaturi pentru a vă asigura că casca dvs. vă protejează acel cap prețios.

Cât ar trebui să cheltuiesc pentru o cască de protecție?

Gândiți-vă la asta în felul următor: Nu ați petrece luni și luni de zile economisind 5000 de euro pentru a cumpăra o mașină cu care să vă plimbați cu familia, dar apoi ați cheltui jumătate din această sumă pe o epavă ruginită, nu-i așa? Căștile sunt la fel. Creierul dumneavoastră este important, nu-i faceți un deserviciu și cumpărați ceea ce vă puteți permite mai bun – fără a înfometa familia!

Cum aleg tipul corect de cască?

Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să stabiliți tipul de motociclism pe care îl practicați, acest lucru va defini construcția tipului de echipament moto pe care ar trebui să-l folosiți. Următoarele exemple ar trebui să vă dea o idee despre tipul de căști moto care se va potrivi nevoilor dumneavoastră.

Ce este o cască de protecție integrală?

Dacă o mare parte din timpul pe care îl veți petrece pe șosele cu două benzi sau autostrăzi, o cască integrală este probabil cea mai potrivită. O cască integrală acoperă complet spatele și părțile laterale ale capului și are o bară pentru bărbie care vă acoperă partea inferioară a feței. Cele mai multe vor avea o vizieră care vă protejează ochii de praf, apă, pietre și animale sălbatice care altfel v-ar putea face rău. Dacă doriți să faceți trackdays, o cască integrală este o necesitate, iar companiile vor insista asupra acestora înainte de a vă lăsa să ieșiți pe pistă.

Ce este o cască de protecție modulară?

O cască modulară (cunoscută și sub denumirea de „flip-front”) este o cască integrală care are o balama – în mod normal lângă ureche – care permite ca bara de bărbie să se ridice peste cap, permițând astfel să se vadă fața. Acestea sunt utile deoarece majoritatea întreprinderilor permit purtarea căștilor de tip flip-front atunci când se efectuează tranzacții, la benzinării și așa mai departe. De asemenea, vă permit să purtați conversații cu oamenii fără să strigați, la îndemână dacă mergeți în grup și vă opriți să discutați la o intersecție.

Unele casti moto modulare sunt omologate (testate) în așa fel încât să puteți merge în siguranță cu bara de bărbie în poziția ridicată (sau răsturnată). Dacă dețineți o cască modulară care nu este omologată conform acestui standard, nu ar trebui să mergeți niciodată cu ea în acest mod. În cazul unor căști modulare, bara de bărbie formează o parte structurală a cochiliei, iar atunci când nu este blocată în poziția coborâtă, capacitatea căștii de a vă proteja în caz de accident este redusă masiv.

Ce este o cască cu fața deschisă?

Căștile cu fața deschisă (uneori numite „jet-style”) sunt exact asta, căști moto care nu au bară la bărbie și au o deschidere mare în partea din față care face vizibilă întreaga față. Lipsa barei pentru bărbie înseamnă că protecția este redusă, mai ales dacă incidentul implică rostogolirea sau alunecarea pe șosea pe partea din față. Acestea au avantajele lor, iar unii oameni folosesc toată viața căști cu fața deschisă fără probleme.

Se potrivește cel mai bine pentru plimbări scurte, la viteză redusă și pe vreme frumoasă. Uneori, alegerea de a obține o cască cu fața deschisă ține mai mult de tipul de bicicletă pe care o conduceți, customs, clasicele și scuterele retro părând să atragă pe cei care folosesc căști cu fața deschisă. Și funcționează, pe majoritatea acestor stiluri de motociclete, o cască integrală arată cam nașpa. În același mod în care a merge pe o supermotocicletă de 1000 cmc prin oraș cu o cască cu fața deschisă ar arăta puțin ciudat.

Ce este o cască de motocross?

Căștile de motocross sau off-road au, în general, un aspect unghiular, cu o bară de bărbie proeminentă, laturi ascuțite și un vârf mare. Forma capacului și a vârfului este concepută pentru a devia crengile și frunzișul departe de față sau deasupra capului atunci când mergeți în off-road.

Dacă mergeți prin tufișuri cu un capac cu vârf, aplecarea capului atunci când treceți printre crengi și tufișuri poate ajuta la împingerea acestora peste cap, în loc să vă lovească fața, și poate, de asemenea, să prindă ropotul noroios de la o bicicletă din față înainte ca acesta să vă ajungă pe față!

Căștile dedicate off-road necesită purtarea unor ochelari de protecție, deoarece majoritatea nu au vizieră, ceea ce adaugă un nivel suplimentar de complicații și costuri. Partea bună este că sunt adesea mai ușoare decât căștile de șosea, ceea ce vă ușurează sarcina de pe gât.

Motociclismul off-road este o muncă grea și, din acest motiv, capacele off-road tind să fie aerisite și să permită o mulțime de mișcare a aerului în jurul feței.

 

Ultima oră

Comentariul meu