Trenul periurban al Sibiului, blocat la Ministerul Transporturilor - Apostoiu: „De un an nu s-a mai făcut nimic”
foto: arhivă

Trenul periurban, care ar urma să lege Șelimbărul de aeroport via Sibiu, este blocat la Ministerul Transporturilor. Deși au fost depuse caietul de sarcini și studiul de trafic, a fost realizat și studiul de fezabilitate, se poate obține finanțare pentru proiect, de un an de zile nu s-a mai făcut niciun pas concret. Raul Apostoiu (USR) a spus, vineri, într-o conferință de presă, că va încerca să constituie un grup de lucru cu specialiști și cu Autoritatea Feroviară Română pentru a vedea ce se poate face în continuare. 

Trenul periurban al Sibiului, blocat la Ministerul Transporturilor - Apostoiu: „De un an nu s-a mai făcut nimic”

Despre trenul periurban al Sibiului se vorbește deja de câțiva ani. La început de 2021, se făceau primii pași concreți, fiind realizat un studiu pentru a stabili traseul pe care va circula, în funcție de indicatorii de trafic de pe această axă. Acesta a fost depus ulterior la Ministerul Transporturilor și acolo s-a blocat. Raul Apostoiu (USR) spune că, de aproape un an de zile, nimic nu s-a mai întâmplat cu proiectul. 

„Trenul periurban a fost un obiectiv al USR-ului în campania din 2020 și am dorit să îl inițiem și să îl continuăm în acest mandat. Din păcate, situația la acest moment este destul de inertă. Proiectul este blocat la Ministerul Transporturilor, unde probabil faptul că este condus de un ministru PSD nu va duce la o accelerare a lui la nivelul Sibiului. Studiul de fezabilitate, inițierea discuțiilor și toate demersurile făcute de primărie sunt la minister, din păcate de aproape un an de zile nu s-a mai făcut nimic în acest sens. Între timp a apărut o modificare, o ordonanță guvernamentală, care prevede, începând cu data de 1 iunie, posibilitatea administrațiilor locale de a iniția servicii publice pentru întreținerea liniilor de cale ferată la nivel local. Acest lucru cred că trebuie exploatat cât se poate de mult și preluat în continuare. Să avem o discuție, în perioada următoare, cu specialiști și cu Autoritatea Feroviară, pentru a iniția un grup de lucru la nivelul Sibiului, pentru că acest proiect trebuie accelerat, mai ales că există în prezent și posibilități de finanțare, inclusiv prin Programul Operațional Transport. O să încerc să constitui, să vedem dacă este posibil, un grup de lucru la nivelul Sibiului”, a spus Apostoiu, vineri, în cadrul unei conferințe de presă organizată de USR Sibiu. 

Trenul periurban al Sibiului, blocat la Ministerul Transporturilor - Apostoiu: „De un an nu s-a mai făcut nimic”

Acesta a mai precizat că proiectul trenului periurban va rezolva problema traficului greu din Sibiu. Avantajul este reprezentat de faptul că în oraș există linii industriale, care vor putea fi folosite, după o modernizare, fără a fi nevoie de construirea altor linii noi. 

„Există un proiect înaintat Primăriei Sibiu, undeva în anul 2018, de către un specialist în domeniu care și-a expus la momentul respectiv dorința de a colabora cu primăria. Între timp, acest proiect a fost inclus și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, care a fost votat ieri (n.red.: joi) în cadrul Consiliului Local. Reprezintă un punct cheie pentru dezvoltarea mobilității în Sibiu și, mai mult decât atât, consider că este un proiect determinant pentru toată restructurarea traficului din zona Sibiului și nu numai, pentru că, după cum știți, s-au făcut demersuri și s-a semnat un parteneriat de către primăria Sibiu inclusiv cu Șelimbărul. (…) Următorii pași trebuie inițiați. Voi iniția discuții cu Autoritatea Feroviară, pentru că ei sunt cei care, la momentul acesta, pot să ofere consultanță specifică la nivelul modificărilor legislative pentru a concretiza acel demers legat de înființarea unui serviciu public pentru întreținerea liniilor de cale ferată în Sibiu. Planul de mobilitate prevede că Sibiul are posibilitate de dezvolta acest tren periurban pe liniile industriale existente, deci este un avantaj enorm, pentru că nu trebuie construite linii noi, ci doar modernizate și puse folosință liniile existente”, a mai precizat Apostoiu. 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică