Dacia, peste Opel sau Seat - Vânzările au crescut considerabil

Vânzările de maşini au crescut semnificativ în luna octombrie a acestui an, iar Dacia a reuşit să vândă mai multe autoturisme pe piaţa europeană decât Opel, Seat, Citroen sau Fiat, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). 

Dacia, peste Opel sau Seat - Vânzările au crescut considerabil

Această asociaţie, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 910.753 de autoturisme au fost înmatriculate în luna octombrie 2022 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în creştere cu 14,1% comparativ cu luna octombrie 2021, relatează Reuters, citat de Mediafax.

Potrivit sursei citate, piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 12,2% în ritm anual.

În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 9,7% în ritm anual în luna octombrie, până la 10.541 de unităţi, informează Agerpres.

De asemenea, în primele 10 luni ale acestui an, piaţa auto din România a înregistrat un avans de 8,1%, până la 105.817 autoturisme, în timp ce în Europa, vânzările de autoturisme au scăzut cu 7,8%, până la 9,181 milioane de autoturisme, iar în UE au scăzut cu 8,1% până la 7,529 milioane de unităţi.

În ceea ce priveşte vânzările grupului Renault, acestea au crescut cu doar 0,2% în luna octombrie, până la 76.916 unităţi, într-un context în care vânzările de automobile marca Renault au scăzut cu 8,1%, în timp ce vânzările de automobile marca Dacia au crescut cu 14,8% până la 32.338 de unităţi.

Pe primele zece luni ale acestui an, marca Dacia a înregistrat o creştere a vânzărilor de 14,3% în ritm anual, în timp ce majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi.

Un număr de 353.786 de automobile marca Dacia au fost înmatriculate în Europa în primele nouă luni ale acestui an, devansând înmatriculările unor mărci precum Fiat, Citroen, Opel sau Seat.

Chiar dacă vânzările de automobile în Europa au crescut pentru a treia lună la rând, ele rămân cu mult sub nivelul din 2019, în condiţiile în care constructorii auto se confruntă în continuare cu o serie de probeleme precum lipsa de cipuri şi criza energetică.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică