Numărul anunțurilor de vânzare a afacerilor ”la cheie” din Sibiu a crescut în ultima vreme. Majoritatea se referă la restaurante, pensiuni, hoteluri și apartamente care se închiriază în regim hotelier.
Restaurantele reprezintă cea mai numeroasă categorie de afaceri puse la vânzare în ultima perioadă. Unele dintre ele stau pe piață de luni bune și încă nu au fost vândute, cum este cazul barului de pe strada General Magheru – ”The Train Journal – Café”.
Administratorii celor mai multe dintre localurile scoase la vânzare spun că nu vor să vândă din cauză că afacerile nu mai sunt profitabile, ci pentru că au alte planuri personale, iar un restaurant cere foarte multă implicare și timp. „Nu avem timp de bistro pentru că suntem implicați în mai multe afaceri și aceasta ar fi prima la care ne-am gândit să renunțăm pentru a ne putea ocupa mai mult de celelalte. Merge și mai rău treaba, ca peste tot. În ultima vreme am văzut într-adevăr că se vând foarte multe afaceri. Noi oricum ne gândeam să închidem înainte de pandemie, iar acum, după trei ani de Covid, a apărut și nebunia asta cu scumpirile. Chiriile sunt foarte mari, toate prețurile au crescut. Marja de profit, care normal se situa între 20% – 30% , acum nu mai există din cauza scumpirilor la curent, gaz, lapte, cafea. Când se vinde, se vinde – vrem să ne mai eliberăm din timp”, ne-a spus administratorul unui bistro din Sibiu.
Agent imobiliar din Sibiu: „Afacerile ajung să fie neprofitabile”
Andreeas Simedru, Agent imobiliar la agenția ”Platinum”, ne-a vorbit despre motivele pentru care tot mai mulți proprietari din Sibiu își vând afacerile și despre cererea scăzută din partea persoanelor interesate să cumpere o afacere ”la cheie”.
„Factorul principal este pandemia. Ulterior au apărut creșterea necontrolată a prețurilor la energia electrică și la gaz, creșterea prețurilor la materia primă și cererea slabă. Aceste scumpiri o să facă tot mai multe victime în zona aceasta, pentru că oamenii nu mai au posibilitatea să își plătească dările la stat, să își plătească angajații și utilitățile. Afacerile ajung să fie neprofitabile. În plus, am observat că este tot mai greu să obții un credit în condiții cât de cât favorabile. Acest lucru se reflectă în afaceri, pentru că mulți caută alternative să își finanțeze business-urile și nu mai reușesc să ajungă la o înțelegere cu băncile pentru că sunt prea drastice măsurile de creditare”, spune Simedru.
Un alt agent, Alexandru de la Klic Imobiliare, are o altă părere referitoare la cauzele care duc la vânzarea restaurantelor. „Poate s-au plictisit sau văd cât de greu este, poate vor o locație mai mare. Sunt diferite motive pentru care proprietarii își vând afacerile, nu doar pentru că nu merg afacerile sau pentru că au probleme financiare”, spune acesta.
Citește și: Zeci de afaceri ”la cheie” scoase la vânzare în Sibiu – Predomină apartamentele în regim hotelier
pai asta e un articol scris pe wc la cum pare… Jurnalistul cere parerea agentului imobiliar cu privire la piata bistro??? De ce nu se informeaza de la mai multi ofertanti? jalnic sa-si dea cu parerea agentul imobiliar cu privire la un domeniul pe care nu il simte si nu il cunoaste…
Un restaurant îl administrează un pasionat nu un patron dornic de îmbogățire rapida ,jumulind clienții cu preturi de Monaco .dacă tu ceri pe un suc preț de whisky cum sa mai comande turistul și altceva ? Bea un suc o ora admira fetițele plimbarete și pa consumație.
Factorul principal este lacomia. Cum sa ai pretentia sa scoti profit 20-30%?