Muzeul ASTRA, instituție ale cărei acțiuni sunt posibile prin finanțarea Consiliului Județean Sibiu, organizează în perioada 2 – 5 noiembrie 2022 a XI-a ediție a sesiunii de comunicări Marketingul și educația în muzee.
Tema din acest an este Utilizarea tehnologiei și creșterea gradului de interactivitate a proiectelor muzeale. Lucrările vor fi susținute în zilele de 3 și 4 noiembrie 2022, în sistem hibrid și vor urmări direcții de studiu precum: creșterea accesului tuturor categoriilor de vârstă la valorile culturale; metode și tehnici de punere în valoare a patrimoniului; utilizarea tehnologiei pentru accesibilizarea patrimoniului; competențe cheie în educația muzeală; creșterea vizibilității proiectelor muzeale, utilizarea resurselor, parteneriate.
,,Tîmp de 4 zile, vor fi organizate 3 workshopuri dedicate tuturor participanților la această conferință de prim plan. Este vorba despre ,,Educația prin platforma Etno Tehno Parc”, ,,Activități semi-asistate, neasistate și utilizarea codurilor QR în programele de educație muzeală” și Proiecte de valorificare a patrimoniului prin utilizrea tehnologiei VR (de menționat premiul). Zeci de specialiști vor fi alături de noi în această perioadă pentru a prezenta și reprezenta activitatea de cercetare și proiectele susținute cu și pentru public.” , a declarat Raluca Andrei, șef serviciu Educație și Interpretare Patrimoniu.
Evenimentul va avea loc în Pavilionul Muzeal Multicultural, la intrarea principală din Muzeul ASTRA. La Marketingul și educația în muzee , ediția a XI-a, participă 40 de specialiști în domeniul educației muzeale și marketingului cultural. Aceștia reprezintă 20 de instituții culturale și universități din România.