Calea Dumbrăvii din municipiul Sibiu a fost redeschisă circulației după mai bine de un an în care s-au efectuat lucrări de modernizare. Prima arteră smart a orașului – cu bandă dedicată pentru transportul public în comun și cu o pistă de biciclete continuă – a fost realizată printr-o investiție de 18 milioane de lei. În timp ce lucrările se apropiau de finalizare, sibienii au început să sesizeze o serie de deficiențe. Raul Apostoiu, consilier local din partea USR, a prezentat în cadrul ședinței Consilului Local de joi câteva dintre sesizările cetățenilor, cerând ca, înainte să se facă recepția, problemele să fie remediate.
În ultimele săptămâni, de când Calea Dumbrăvii a fost redeschisă circulației rutiere și pietonale, cetățenii au sesizat o serie de nereguli apărute în urma lucrărilor. Aceștia au reproșat municipalității deficiențe privind trotuarele, pistele de bicicletă și bordurile din zona parcărilor. Raul Apostoiu de la USR a prezentat în ședința de Consiliu Local de joi sesizările pe care le-a primit de la cetățeni.
„Așa cum știți, lucrările pe Calea Dumbrăvii se apropie de finalizare, traficul a fost reluat inclusiv pe străzile secundare. Este o lucrare de anvergură datorită înlocuirii infrastructurii de canalizare, a apei, iluminat, dar și ambițioasă, fiind vorba de prima arteră din Sibiu care are o bandă dedicată transportului public și o pistă continuă dedicată mobilității alternative, care va trebui să asigure prioritatea autobuzelor Tursib, bicicliștilor, dar și pietonilor în raport cu traficul auto. Din păcate, lucrarea nu se încheie fără o serie de sesizări din partea cetățenilor, care arată deficiențele proiectului de execuție, realizat fără o analiză a realităților din teren, dar care scoate în evidență și gafe de execuție ce pun la îndoială calitatea lucrărilor și care se regăsesc și în cartierele modernizate de același constructor. Doresc să fac referire la cele mai importante probleme semnalate: modificarea razei trotuarului din intersecția cu strada Gheorghe Dima, pentru a nu intra pe banda II, evitând astfel riscul de accident la viraj sau de aducere la nivel a pistelor de biciclete și trotuarelor la traversările străzilor secundare, care nici în prezent nu sunt prietenoase cu cărucioarele de copii sau din lipsa de proiect a alveolelor pentru copaci care au fost decupate ulterior la sesizarea noastră sau de copacii sănătoși care puteau fi salvați, dar au fost tăiați de pe strada Anton Pann, sau de bordurile cu colț nerotunjit din parcările stradale”, a spus Apostoiu.
CITEȘTE ȘI: Borduri mult prea înalte la pista pentru biciclete de pe Calea Dumbrăvii – „Trebuie să ne dăm jos ca să trecem”
CITEȘTE ȘI: Deficiențe remediate la pista pentru biciclete de pe Calea Dumbrăvii – Bordurile au fost modificate
Consilierul a cerut conducerii primăriei să facă vizite în teren, să analizeze situația și să remedieze problemele înainte ca lucrarea să fie recepționată. De asemenea, acesta le-a cerut colegilor consilieri să participe la următoarele recepții de lucrări.
„Sunt foarte multe sesizări care au venit, de aceea eu fac un apel către dumneavoastră doamna primar, ca toate aceste probleme să fie analizate și corectate înainte de recepția lucrărilor. Și fac un apel și către colegii consilieri, să participăm la recepțiile lucrărilor viitoare și să identificăm un sistem de punctaj care să-i defavorizeze pe constructorii care nu respectă calitatea lucrărilor în fața altor ofertanți în cadrul procedurii de selecție al licitațiilor publice. Altfel, riscăm să perpetuum un mod de lucru <<lasă că merge și așa>> și la alte lucrări care vor urma în viitor”, a spus Raul Apostoiu, consilier local USR.