noul aeroport de la brașov aproape gata - va fi cel mai modern din românia

Brașovul va avea un aeroport ultramodern, unic în felul său. După 15 de ani la începerea proiectului, lucrările sunt aproape gata.

Există și o noutate pentru România și Europa de Est. Turnul de control nu va fi unul clasic, ci virtual. Practic, în diverse puncte-cheie ale pistei vor fi montați mai mulți senzori și 14 camere video de înaltă definiție, scrie impact.ro.

Astfel, prin tehnologia „remote power”, folosită în premieră în Europa de Est, dirijarea traficului se poate face de la o distanță de peste 450 de kilometri, tocmai de la Arad.

Lucrările la amenajarea turnului virtual sunt în plină desfașurare. În timp ce la Brașov se construiește așa-numita clădire de contingență, la Arad se trag cabluri și se montează diverse echipamente urmând ca, la final, să fie amplasate și monitoarele. Față de un turn clasic, senzorii vor putea detecta animalele și păsările care vor ajunge în perimetrul aeroportului, iar camerele cu termoviziune vor face ca și în condiții meteo grele cum ar fi o ceață puternică, controlorii să aibă o imagine clară a spațiului aerian.

„În acest colț al sălii va fi instalat noul turn de control care va dirija traficul la aeroportul Brașov. Consola va conține 14 ecrane de 55 de inchi plus celelalte echipamente de urmărire a traficului care vor asigura dirijarea traficului în deplină siguranță la noul aeroport Brașov.

Premiera din acest punct de vedere este că de la Germania încoace, spre Europa Centrală și de Est va fi primul aeroport operațional dirijat la distanță și, de asemenea, o altă premieră e ca vă fi, mă rog, premieră pentru România, că va fi al doilea aeroport din lume construit de la zero cu tehnologia remote tower, fără să mai treacă prin varianta clasică a turnului de control”, spune Florin Manta – director regional la Romatsa.

Când va deveni operațional Aeroportul Brașov

La Aeroportul Brașov vor lucra aproximativ 200 de oameni. În afară de angajații aeroportului vor mai fi cei de la vamă, poliția de frontieră și SRI. Pentru toți a fost amenajată o zonă de vestiare cu dulapuri, toalete și dușuri. În afară de acestea, există și câteva camere construite după modelul unei celule pentru cei certați cu legile și cu regulile.

Interesant este că la etaj, în afara spațiilor comerciale, se va amenaja și un spațiu de rugăciune, fără elemente religioase, astfel încât orice pasager care are nevoie de un moment de liniște să poată intra, indiferent de confesiune.

Lungimea pistei este de 2.820 de metri, pe care poate ateriza orice tip de avion cu excepția Airbus A380, care are nevoie de o pistă mai lungă. În acest moment, terminalul permite operațiuni de îmbarcare-debarcare pentru trei aeronave simultan, dar care în funcție de necesitate poate fi extins.

Până la această oră nu există o dată certă de la care aeroportul va deveni pe deplin operațional, autoritățile sperând că acest lucru se va întâmpla până în vara anului viitor.

Ultima oră

Comentariul meu