autostrada sibiu nadlac
foto: arhivă

Astăzi (n.r. 14 octombrie 2022) se semnează contractul pentru ultimul tronson al autostrăzii Sibiu-Nădlac. 

Contractul are o valoare de aproximativ 400 de milioane de euro și o durată de 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 pentru execuție. CNAIR a anunțat oficial pe 22 septembrie desemnarea asocierii UMB – Euro Asfalt pentru contractul de 400 de milioane de euro, iar luni, 3 octombrie a fost termenul-limită pentru depunerea contestațiilor, scrie Ziua de Vest.

Este un lot de 9 kilometri, din care 2 kilometri cu tuneluri, practic singura secțiune care lipsește pentru ca șoferii să circule pe autostradă completă de la Sibiu la frontiera cu Ungaria de la Nădlac. Prin PNRR, contractul este finanțat cu aproape 200 de milioane de euro.

Pentru respectarea criteriului de experiență la tuneluri, UMB s-a asociat cu Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani.

Termenul din PNRR, august 2026, poate fi respectat, dar Compania de Drumuri trebuie să emită rapid ordinele pentru începerea proiectării și apoi intrării în șantier, iar constructorul să se mobilizeze rapid având în vedere numeroasele șantiere pe care deja lucrează.

Ultima oră

Comentariul meu