Despre trenul periurban, care ar urma să lege Șelimbărul de Aeroport via Sibiu, se vorbește de câțiva ani. Au fost depuse caietul de sarcini și studiul de trafic, au avut loc discuții cu Ministerul Transporturilor, însă nu s-au mai făcut pași concreți. Iar asta din cauză că există un blocaj la nivel legislativ. Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, spune că „s-au schimbat datele problemei” și pentru a putea lua ființă acest proiect, este nevoie să se modifice legislația.
La începutul anului 2021, se făceau primii pași concreți către implementarea trenului urban care ar urma să lege Șelimbărul de Aeroport via Sibiu. A fost realizat un studiu pentru a vedea care va fi traseul stabilit, în funcție de indicatorii de trafic de pe această axă, studiul fiind depus ulterior la Ministerul Transporturilor. De atunci, mare lucru nu s-a mai întâmplat…
„Când vorbești de o investiție mare, care nu depinde de tine, de administrație, ci de cu totul alți factori, te duci după informațiile pe care le ai la timpul respectiv. Noi am depus la Ministerul Transporturilor la timpul respectiv, așa ni s-a solicitat, să depunem un caiet de sarcini și un studiu de trafic. A fost declarat eligibil pentru un proiect de tren periurban, am și încheiat un parteneriat cu localitatea vecină Șelimbăr, pentru că pe acolo deja trece o linie de tren, care odată a fost folosit ca o linie industrială de tren, era foarte bine gândit. Dar, între timp s-au schimbat datele problemei”, a spus Astrid Fodor într-un interviu pentru Ziarul Financiar.
Deocamdată proiectul nu poate fi înaintat, iar asta din cauza unui „blocaj” legislativ. Administrația locală așteaptă să se facă demersurile la Ministerul Transporturilor.
„Se lucrează în primul rând la modificări legislative pentru a se putea încheia un parteneriat, nu există încă o bază legală, acum se modifică legislația pentru a se putea încheia astfel de parteneriate între Ministerul Transporturilor, CFR și UAT-ul. De asemenea, Ministerul Transporturilor, împreună cu Autoritatea Feroviară Română, la fel, pentru a modifica legislația privind operatorul acestor trenuri. Despre trenuri metropolitane și trenuri periurbane nu vorbește legislația noastră cine și cum operează. Deocamdată, noi așteptăm până se clarifică aceste aspecte, nu depinde de noi, ne-am dori să se înainteze mai repede, urmărim foarte atent ce se întâmplă la nivel de minister în această direcție și mai mult nu vă pot spune. Aș vrea să vă pot spune mai multe, dar nu avem mai multe informații”, a mai adăugat Fodor.