O comisie mixtă, alcătuită din reprezentanți ai DSP, ITM, Protecția Consumatorului, DSVSA și ISU, a luat la verificat toate taberele școlare din județul Sibiu, atât publice, cât și private, pentru a vedea dacă sunt respectate condițiile de funcționare și pentru a preîntâmpina apariția unor factori de risc cu impact asupra sănătății copiilor. Controalele au avut loc la cerere prefectului.
„Prin Ordinul Prefectului județului Sibiu, Mircea-Dorin Crețu, nr 394/24.08.2022 s-a constituit Comisia Mixtă pentru efectuarea de controale a centrelor de agrement destinate elevilor din județul Sibiu. Comisia – alcătuită din reprezentanți ai Corpului de Control al Prefectului, Direcției de Sănătate Publică Sibiu, I.T.M. Sibiu, Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Sibiu, Direcției Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Sibiu, Inspectoratului pentru situații de urgență Sibiu – a procedat la verificarea respectării legislației privind condițiile de funcționare a centrelor de agrement destinate elevilor din județul Sibiu și preîntâmpinarea apariției unor factori de risc cu impact asupra sănătății acestora. Activitatea de control s-a desfășurat în perioada 26.08.2022 – 24.09.2022”, spune Gabriela Luca, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Sibiu.
Amenzi de 6.000 de lei de la DSP
Controalele au avut loc la taberele din localitățile Păltiniș, Avrig, Gura Râului și Cisnădioara. DSP a aplicat amenzi de 6.000 de lei în urma verificărilor, iar cele mai întâlnite nereguli au fost: camerele unde ar fi dormit elevii nu erau curate, băile „necesitând igienizare”, angajații nu au efectuat cursul de însușire a noțiunilor fundamentale de igienă, meniuri alimentare neavizate de către medic și controlul medical periodic neefectuat de către administratorul unității. În total, a fost vorba despre 16 controale, 7 avertismente și două amenzi.
Avertismente de la ITM
În urma controalelor efectuate, ITM Sibiu a aplicat 43 de avertismente. Cele mai dese nereguli constatate au fost: nu se ține o evidență completă a zonelor cu risc ridicat și specific, instruire incompletă în domeniul securității și sănătății în muncă, fișe individuale nesemnate, angajatorul nu a evidențiat ora de începere și de sfârșit a programului de lucru, angajatorul nu a respectat acordarea repausului de 24 ore în cazul duratei zilnice a timpului de munca de 12 ore, angajatorul nu a acordat sporul de muncă în zilele de sărbătoare legală.
Neregulile găsite de Protecția Consumatorului
Pentru neregulile constatate, comisarii CJPC Sibiu au aplicat 14 sancțiuni contravenționale, si anume: 4 amenzi contravenționale, în valoare totală de 29.000 lei și 10 avertismente. Cele mai dese nereguli constatate au fost: în blocul alimentar s-au identificat în congelator produse fără elemente de identificare, în camere pernele sunt neigienizate corespunzător, băile sunt neigienizate corespunzător, în blocul alimentar s-a constatat lipsa informațiilor legate de produsele semipreparate produse în unitatea proprie, lipsa afișării informațiilor prevazute de legislația în vigoare la recepția unității turistice, a listei cu serviciile suplimentare.
În urma controalelor efectuate de către inspectorii DSVSA-Sibiu, privind condițiile de funcționare a centrelor de agrement pentru elevi, rezultă faptul că în general condițiile de funcționare a unităților aflate în activitate sunt corespunzătoare din punct de vedere sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, fiind aplicată o singură sancțiune contravențională conform H.G. nr. 984/2005, cu completările și modificările ulterioare, pentru condițiile de igienă și locul de depozitare necorespunzătoare a alimentelor în valoare de 10.000 lei.
Neregulile găsite de ISU
În urma controalelor au fost aplicate 16 avertismente și 9 amenzi în valoare totală de 14.202 lei. Cele mai dese nereguli constatate au fost: punerea în funcțiune fără obținerea autorizației de securitate la incendiu, nu a fost actualizat planul de intervenție, blocarea căilor de evacuare prin depozitarea de materiale, nu au fost marcate toate căile de evacuare din unitate, nu a fost efectuată verificarea periodică a instalației de detecție și semnalizare.
În urma activităților de verificare și control, au fost aplicate un număr de 16 sancțiuni contravenționale, în cuantum total de 59.202 lei și un număr de 56 sancțiuni cu avertisment.