Orașul Sibiu a apărut zilele trecute într-un Top 5 Destinații turistice de toamnă low – cost, propus de o companie media, StartitUp, care se numără printre cei mai mari zece editori online din Slovacia.
Alături de cetatea medievală din Transilvania, pe lista recomandată de jurnaliștii slovaci, mai apar patru orașe cunoscute din Europa: Budapesta – Ungaria, Varna – Bulgaria, Kalamata – Grecia și Niš – Serbia, scrie adevarul.ro
Într-un articol de turism intitulat „Distracție printre ruine, pe plaje exotice și în turnuri cu cranii. Alege dintre cinci destinații mai mult sau mai puțin cunoscute și super ieftine, pentru o excursie de toamnă”, publicat marți, 27 septembrie, propunerea portalului slovac despre afaceri, tehnologie și start-up pentru tineri, pleacă de la ideea crizei din turism cauzată de problemele apărute la nivel global care le-au dat tuturor planurile peste cap.
Acesta este motivul pentru care presa din Slovacia specializată în travel oferă conaționalilor ponturi despre vacanțe cu buget redus, dar cu experiențe de neuitat și de neratat în locuri în care în luna octombrie încă se mai poate petrece fie stând cu picioarele în nisip, fie cu mâinile într-un SPA oriental, dar și despre cum pot descoperi comori de nebănuit prin bilete de zbor la prețuri incredibile și cazări la tarife de nebănuit.
Ultimul aspect face referire la cetatea medievală a Sibiului – orașul din România care a devenit celebru și datorită acestor geamuri sub formă de ochi, de pe acoperișurile clădirilor istorice, care continuă să-i fascineze pe turiștii din întreaga lume.
„Bilete de avion de la 8 euro, cazare de la 20, unde găsești asemenea prețuri bombă?… Unii au spus că nu vor pleca în vacanță vara, ci vor aștepta până în toamnă, când va fi mai puțină aglomerație și destinațiile vor fi mai ieftine. Odată cu scurtarea zilelor, a scăzut însă și numărul turiștilor”, explică slovacii demersul lor jurnalistic, amintind că prețurile nu au scăzut, sau cel puțin nu pe cât ar fi fost de dorit, iar inflația și criza energetică au dat planurile peste cap afectând bugetul alocat pentru mâncare și cazare în vacanță, chiar și în cazul destinațiilor mai puțin cunoscute, unde se putea ajunge până acum doar cu 10 euro biletul de avion.
Cu toate acestea, slovacii au găsit câteva site-uri cu prețuri „mai mult decât mici”, oferite de compania de zbor Ryanair care propune călătorii low-cost din Viena în Transilvania, spre exemplu.
„Pentru anumite date din calendar, biletele sunt disponibile chiar de la 8 euro”, mai spusn jurnaliștii, recunoscând că deși nu este vorba despre o „destinație turistică super cool”, Sibiul nu pune probleme când vine vorba despre cazare sau mâncare.
În acest sens este menționat portalul Booking unde sunt înregistrate peste 750 de unități de cazare în oraș, în mare parte apartamente și case de oaspeți private, dar există și câteva zeci de hoteluri care oferă facilități la prețuri tentante.
„Potrivit portalului HikersBay, costul mediu de cazare este de la 15 euro (hostel), la 46 euro (hotel de 3 stele)”, remarcă slovacii menționând că au găsit același lucru și pe Booking: o cazare de o noapte pentru două persoane, în primul weekend din octombrie, la 25 de euro.
Prețurile din România, pentru cazare și mâncare, i-au determinat pa jurnaliștii străini să concluzioneze că ele fac din Sibiu un oraș nu doar ieftin, ci și unul atractiv, mai ales în rândul celor cărora le plac orașele în stil medieval.
„Mare parte a orașului a fost păstrată cum au construit-o coloniștii și comercianții germani în Evul Mediu”, se mai menționează pe portalul slovac.
De asemenea, sunt oferite și informații legate de mâncare și prețuri: „Sibiul are o serie de restaurante unde vă vor servi mâncăruri delicioase care au fost „amestecate” de greci, turci, germani și români nativi. Ciorba apare adesea în meniul lor… Mâncarea nu este scumpă, conform portalului Numbeo, se poate mânca într-un restaurant ieftin cu 6,07 euro, iar un meniu cu trei feluri pentru două persoane, într-un restaurant mid-range, ajunge la 30,35 euro”, mai remarcă jurnaliștii de la StartitUp.
Nu sunt omise nici prețurile la bere și cafea, dar se menționează că tarifele sunt cu totul altele în pub-uri.
În ultima perioadă, Sibiul apare tot mai des atât în recomandările vlogger-ilor din toată lumea care ajung aici, cât și al companiilor de transport aerian, sau al presei din alte țări, ca destinație turistică de neratat, cu un buget de invidiat. Cel mai recent exemplu este oferit de doi vloggeri americani care au stat în România pentru aproximativ o lună, perioadă în care au văzut Transilvania cu trenul. Au ajuns inclusiv la Sibiu, iar în urma experienței trăite au concluzionat că România este subestimată și prea puțin promovată.